13 dagar...

Oj, tiden gar sa fort (nar man har roligt!!), har ju inte hunnit skriva nagot pa bloggen nu pa nagra dagar.
Snon bara yr kring oss, men det ar ganska mysigt. Vara fonsterrutor har nastan snoat igen, vi maste nog ta tag i att skotta bort det nagon dag, annars sa forsvinner nog sikten helt.
Det ar ganska sa skont att inte jobba mer, sova lange pa morgonen och tillbringa en massa tid med familjen, baka och bara mysa. Och sa ar det redan december, den 2:a, enligt berakningarna endast 13 dagar tills en ny familjemedlem antas komma. Kanner mig pirrig infor allt kring det, ett helt nytt liv att ansvara for, spannande men lite skrammande ocksa. Hade lite forvarkar tidigare och borjade nastan tro att det var dags, men det har lugnat ned sig nu... hoppas bara att jag slipper ga over tiden en massa, fast det ar ju Gud som bestammer, huvudsaken ar ju att allt gar bra.

Overallt sa pratas det om jul; jul och jul, man far ju nastan ont i huvudet. Och jag som gillar att kolla recept och sant, allt bara handlar om -Gloggfesten -Adventsmys -Julmaten, borjar bli lite less... ar det bara jag pa denna jord som inte firar jul? Visst sa ar det ju speciella smaker som jag har vaxt upp med och jag gillar ju lussebullar och pepparkakor, det skulle kanske kannas dumt och stalla sig att baka det i juli... ja, det skulle det verkligen... men sa fantastiskt gott ar det ju inte. Fast pepparkakor ar ju lite mer neutrala... de kan man ju ata narsomhelst. Sag ett recept pa sega pepparkakor, det lat gott, nagot vi skulle ha testat Frida!

Idag har vi stadat, akt bob och fikat med mina foraldrar. Nu sover Naima och det blir nog en film sedan kojsar vi nog.

Alhamdulillah.

Kommentarer
Postat av: amana

Asalamo aleikom.
Vi har ju Eid som kommer snart! Nej, du är inte den enda som inte firar jul. Och det ska vi vara stolta över! ;)
Det låter så spännande med graviditet och barn! Jag längtar verkligen till att få ett barn inshallah. Är det så underbart som det verkar? (Jag förstår att det är jobbigt också för kroppen och annat, men det glömmer man väl bort när man ser in i sitt leende barns ögon?).

2007-12-02 @ 21:43:09
URL: http://blogg.passagen.se/amana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0