Dagen

Lungt och stilla. Har spenderat det mesta av dagen hos mina foraldrar, bakat och varit ute pa promenad. Hamed var ute och fiskade (eftersom min pappa fangade en 4-kilos fisk igar!!) och tankte gora detsamma, men det blev inget napp. Tankte besoka det fina kulturcafeet som finns i Stensele, men det far bli en annan dag. (Jag maste ju ha nat projekt for dagarna som kommer, inser att det var ganska skont att jobba ocksa!)

Valde ut tva verser fran Koranen som jag tyckte var sa bra. Den forsta handlar om hur viktigt det ar att forst titta pa hur man sjalv lever innan man klagar pa andra. Den andra tycker jag visar pa hur barmhartig Gud ar, vi ska alla bli rattvist behandlade.

Dagens verser:
"Kla inte ut det sanna med logn och gom inte undan sanningen mot battre vetande. Foratta bonen och ge at de behovande och boj era huvuden med de andra som bojer sina huvuden (i bon). Uppmanar ni andra till fromhet medan ni sjalva glommer era (plikter), och samtidigt laser ni Skriften! Vill ni inte anvanda ert forstand? Sok med talamod (Guds) hjalp i bonen!" Koranen Surat 2: 42-45

"De som tror (pa denna skrift) och de som bekanner den judiska tron och de kristna och sabierna - ja, (alla) som tror pa Gud och den Yttersta dagen och som lever ett rattskaffens liv - skall helt visst fa sin fulla lon av sin Herre och de skall inte kanna fruktan och ingen sorg skall tynga dem." Koranen Sura 2; 62

Kommentarer
Postat av: Anna

men du, har jag inte sagt nått liknande som vers 2 =) Ja fika låter bra =) Kan ej boka kväll just nu, blev ju en upptagen dam =)

2007-12-13 @ 21:56:42
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0