Eid Mubarak!

Glad Eid till alla muslimer som laser detta! Det ar ju egentligen imorgon, men enligt muslimsk rakning sa borjar redan nasta dag nar solen har gatt ned, sa egentligen kan man ju saga att det redan ar imorgon, idag, ja ni fattar :).

image27

Idag sa har vi fastat och forberett lite infor morgondagen. (Maste saga att det nog denna fasta foll pa nagra av arets kortaste dagar, vi at fram till klockan var 6.15 och solen gick ned 13.36 - inte speciellt langt). Vi har bakat nagra kakor, jag handlade nagra presenter till Naima (en superfin doktorsvaska, jag har hoga ambitioner :) och sa har vi stadat lite. Det ar ju lite svart att fa nagon feststamning nar det inte finns nagra andra muslimer runt omkring och sa ar ju Naima inte sa stor annu, annars ar det val lite som jul for barnen - de far presenter och ater en massa gott. Men hon vet ju inte riktigt annu vad det handlar om. Jag forsoker att forklara sa gott jag kan, vi har satt upp en liten ljusslinga och ska gora nagon teckning och satta upp pa vaggen dar det star Eid Mubarak!. Det finns ju en djupare mening ocksa, inte bara presenter och mat saklart - men det ar ju en festdag sa da maste man ju fa unna sig! Ja, jag ser i alla fall fram emot det och jag trodde nog tidigare att babisen redan skulle vara har sa att vi skulle kunnat aka ivag till umea for Eid bonen, men icke sa nicke!

Imorgon sa blir det marockansk paprikasallad, auberginerullar, rokt lax, sallad med valnotter, brod, canelione (vet inte hur det stavas) fyllda med spenat, tomat och rodlokssallad, fyllda dadlar, filodegskakor med apelsinblomsvatten och mandelmassa och glass till lilla hjartat. Fest alltsa :)
Hoppas ni har det bra!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag önskar er en Glad Eid! Ni verkar få en väldigt mysig dag! Hoppas ni är hemma så vi ses till helgen! Kram på er!

2007-12-19 @ 10:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0