Eko mat

Ekologiska grönsaker är nyttigare än vanliga - Nu är det bevisat!
Jag tycker det nästan är roligt, eftersom det verkar som att det skulle vara en nyhet. Jasså, är det inte nyttigt med besprutad och genmodifierad mat?
Sedan varför människor inte handlar ekologisk mat finns det ju olika anledningar till, jag tror mycket beror på att de ser att priserna är högre (fast nu när det finns större utbud och konkurrens så är det inte alltid så stor skillnad), sedan så handlar det också kanske om att man inte tror att det gör någon skillnad: Men det är roligt att det kommer mer och mer: Jag kommer ihåg när vi gjorde ett arbete på gymnasiet om kravmärkta varor och undersökte i affärerna så tror jag att det nästan bara var russin som vi hittade, nu finns det ju en hel del.
Vi har inget val längre - nu när vi är medvetna om hur vår planet mår, titta bara på diskussionerna kring Balimötet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0