Packa

Godafton gott folk. Sitter har framfor datorn och proppar i mig en massa snask utan att ha daligt samvete. Det ar ganska skont. Sant borde alla fa unna sig ibland, men det ar lite lattare nar man ar gravid och hoppas i alla fall pa att forlora lite av kilona vid forlossningen. Men det ar klart, ater man upp sig pa glass och godis ar det kanske inte sa himla latt att ga ned. Jaja, min kara moder har gjort en massa knack som jag snodde med mig hem... Mmm. For nagra kvallar sedan sa rakade jag ata upp nastan ett helt daimglass paket. Skamdes lite sedan. Men det liksom bara forsvann, jag kande mig inte speciellt matt efterat heller. Mycket markligt. Det maste vara babisen som at upp det genom mig. :)

Annars ar det ganska lungt. Forvarkarna kommer och gar, men det ar ganska lungt... och jag som hoppades pa att fa aka ivag till BB inom en snar framtid, men det ar ju bara att gilla laget. Jag kom pa att det kan ju vara bra att ha packat en BB vaska innan vi aker ivag och da blev jag ganska nervos. Det kandes sa verkligt och som att allt har gatt sa fort ..."har vi verkligen tankt igenom detta?" ...Hmm, jaa vi har ju bara haft nio manader pa oss att vanja oss vid tanken pa att skota om ett litet liv till... sa jag vet inte riktigt om det ar dags att stalla den fragan nu. Det gar ju liksom inte att gora nagot.

Vi lever att ganska lyxigt liv annars, med langa frukostar, promenader, mys och lek. Det kanns som att man vill passa pa att ge Naima lite extra tid nu innan det kommer en konkurrent. Tankte innan att jag skulle ta mig tid och baka och testa en massa nya recept nu nar jag ar ledig, men tiden gar sa valdans fort, kanns inte som att jag hinner med. Tur att jag slipper julstressen i alla fall. Men sa ar det muslimernas hogtid Eid Al Adha den 20:e december (inchallah), det blir var lilla "julafton", fast det ar inte riktigt samma sak. Den firas efter att den obligatoriska pilgrimsfarden till Mecka ar slut och aven for att paminna sig om profeten Ibrahims (fred vare med honom) beprövning när han ombads att offra sin son Ismail. Just nu sa ar det lite svart att planera var vi ska fira den eftersom vi inte vet nar babisen vill komma, men det skulle vara kul att komma ivag till mosken som ligger 200km bort, binillah. Vi far se.

Maste leta at mer godis, det har tagit slut. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Anna

nu drar det ihop sig v 50 börjar jag sälja blingo, det har blivit framflyttat!!! Kul men jag hoppas ju nån vill ha ett party =)

2007-12-04 @ 23:38:18
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Anna

men blogga då =)

2007-12-06 @ 15:08:17
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0