Vantan...

...Kan ju vara lite jobbig ibland, och speciellt for sma barn. Nu tanker jag inte bara pa att vi vantar pa att babisen ska komma, det gar ju liksom inte att paverka. Vi har vantat hela langa dagen pa att glassbilen ska komma. Ja, jag vet inte vem som ville mest att den skulle komma :) det var nog faktiskt jag... har laaange sett framemot deras chokladglass fran Movenpick och antligen sa skulle den komma... trodde vi. Hade lovat Naima att hon skulle fa en glasstrut ocksa och vi gick ut en halvtimme innan den beraknade tiden... och vantade och vantade. Det gjorde det inte roligare att det var minus femton grader. Jaja, nog om detta. Vi blev bara lite besvikna efter att ha vantat en timme och ingen glassbil dok upp. Typiskt. Ar fortfarande ganska sa sugen pa chokladglassen... Naima blev valdigt ledsen och skrek "dumma glassbilen" flera ganger.

Sedan sa ar det ju som vanligt, jag tycker att det kanns som att det ska handa varje kvall. "Nu kanns det speciellt, nu maste det snart ske, jag kan bara inte ha fel"... fast tydligen sa kan jag det. Men som jag sagt tidigare - jag tror att det ar pa G. Snart. ;)

Nobelfesten hela langa dagen pa tv4, det verkar som att de vill att det ska vara intressantare an vad det ar. Thore Skogman ar dod. Jag trodde nog kanske att han redan var dod.

Och sa ar det forsta dagen av den heliga manaden Dhul-Hijja 1428! Om tio dagar sa ar det fest for muslimer varlden over! Det kanns spannande, kul att barnet i alla fall blir fodd i en helig manad, eventuellt ocksa pa Eid-dagen, det skulle inte vara sa dumt.

Maste bara tipsa om en serie som gar pa UR (SVT 1) pa sondagar om muslimer i Europa. Valdigt intressant program om alla mojliga olika individer i olika Europeiska lander. Gar aven att se pa deras hemsida!

Dagens Koranvers:
Den goda handlingen och den dåliga handlingen kan inte ställas sida vid sida. Jaga bort den dåliga handlingen med en bättre - den som var din fiende kan bli din nära vän.
Koranen (41:34)

Kommentarer
Postat av: Frida

jag trodde nog oxå att han var död! Visst är det den 20:e som är Eiddagen, eller? Vad ska ni göra då? Undra om du födder en bebis just nu =)

2007-12-11 @ 17:32:25
Postat av: Maria

Haha, nej, just nu sa foder jag inga barn :) Ja, den 20:e dec ar det Eid. Det ar lite svart att planera for att gora nagot speciellt da vi inte vet var vi ar, kanske pa BB... eller inte. Eventuellt sa skulle vi aka till umea for bon, sedan blir det val bara att mysa pa, laga god mat och sa ger vi varandra lite presenter :)... kanske bara Naima, men ska forsoka hitta nat till min kara gubbe ocksa. Nar tanker du komma hem min kara van? Vi saknar dig!!!

2007-12-11 @ 18:29:21
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0