Väntans tider

Ja, jag ska blogga! Och nej, jag är inte på BB ännu...
Det känns bara som att jag har lite bloggtorka. Tiden går så fort. Idag var det sagostund på bibblan och barnmorskan, Naima fick följa med och tyckte nog att det var lite konstigt. Jag tror att hon fick för sig att bäbisen skulle komma ut nu. Men hon sa iaf att hon skulle busa med lillebror när han kom ut. Det lät ju bra. Efter barnmorskan så fastnade vi hos mina kära föräldrar och Hamed lagade en god morotssoppa. Vi har handlat en massa frukt och ska göra en smarrig fruktsallad sedan. Mmmm. Hameds syster gör nog den godaste fruktsalladen jag vet. Saknade den under ramadan. Med en massa bananjuice i och granatäpplen.

Lånade en superbra brödbok - Riddarbageriets bröd. Blir så inspirerad att baka en massa bröd, det är så bra bilder och jag och Hamed satt bara och dreglade.

Annars så känns det rätt så mycket som att vi går och väntar. Och tänk ändå att vi kan få vänta i tre veckor till. Ja, det får vi ju ta då. Men det är klart att varje gång jag känner en liten värk så tänker jag "kanske nu..." Men men, inte än så länge.

Imorgon är det fredag och jag hade tänkt att lägga kikärtor i blöt och göra en marockansk coucousgryta med aprikoser. Annars har vi inte några större planer, det blir väl att åka lite bob och försöka att njuta av solen/ljuset den korta stund det är framme. Jag har i alla fall packat väskan lite, lagt ned det mest nödvändiga. Fast det känns som att det inte finns så många nödvändiga saker som man verkligen behöver ta med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0