Den dagen, den sorgen...

Vissa morgnar börjar bättre än andra. Idag var en av de sämre. Naima hade bestämt sig för att inte vakna och det tog en halvtimme innan jag fick liv i henne, och då var hon inte på bästa humör kan jag säga. Ändå somnade hon kl 19.00, helt oväntat, efter mycket bus med Alva (fast det mest påfrestande var nog att hon ville skydda alla sina leksaker!) - ska lägga upp några bilder sen på snyggingarna.
Sedan är det den där ******* bilen... Jag och Naima brukar kalla den för isbilen - jag står och muttrar medans jag skrapar rutorna så Naima blir alldeles förskräckt. Sedan brukar vi få krypa in från någon annan dörr än de i framsätet, eftersom de brukar frysa igen, även fast vi lagt silikongrejs. Just snyggt, jag är ju så smidig :)
Jag tänker bara på den dagen vi kommer att måste åka på förlossning, vilken syn - en bautakvinna som försöker att ta sig in genom bakluckan!!!! Roligt med värkar också. Fast den dagen den sorgen :) det kan ju bli en rolig historia att berätta efteråt i alla fall. Med Naima så var det ju också ganska speciellt - det har nog aldrig snöat så mycket den 8:e maj som den dagen - vi hamnade i diket med bilen och fick åka taxi, långsamt, eftersom vägen inte var plogad. Men allt gick ju bra och det är ju huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0