Djupa tankar

Jag har tva funderingar, inte sa djupa, men det ar vart att funderas pa - nr 1 - Varfor ar alltid maten sa mycket godare hos andra? (Inte for att jag tycker att "andra" inte kan laga mat, utan att man forsoker att gora samma sak hemma och det blir aldrig lika gott!!) Pa tal om mat hos andra, det var lange sedan jag at nagot sa gott som maten Anna bjod mig pa - Pastasallad med laxbitar, ljuvligt.
nr 2 - Vad hander med maten nar man steker den i smabitar? Jag lagade sojakorvsstroganoff igar och at nastan sju stycken korvar, skulle de varit hela korvar skulle jag max atit 3 stycken. Samma sak med uppstekt palt - dar kan man ju ata hur manga som helst!! Mycket markligt. Ar det nagon som har en bra teori?

Sedan var det slut pa djupa funderingar idag.

Har haft basta Frida pa besok och bakat pepparkakor, sparkat och akt bob, fast som ni sakert gissar sa ryms jag ju inte pa boben utan det var Frida och Naima som hade det nojet. Det ar harligt att ha sa fantastiska vanner! Naima var overlycklig.

3 dagar tills Hamed kommer... en vecka kvar pa jobbet... inchallah, spannande spannande... och sa beror det ju pa nar babisen vill komma :) Mycket att se framemot!
Nu blir det middag, om vi orkar nagon efter all pepparkaksdeg (jag at nog mer an Naima!!).


Kommentarer
Postat av: Hera

Precis det där har jag också funderat på! Tvåan alltså...himla märkligt!

Sedan när det gäller Hamed...jag brukar längta grymt mycket innan M kommer hem...sväva på lätta moln under fredagen...då har han varit borta sedan söndagen.

Du måste ju flyga fram :-)

2007-11-24 @ 20:38:42
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Anna

Åhh nu är det bara 2 dagar kvar tills kärleken kommer hem =) Eller om man vill så är det bara 1 dag =) beror på hur man tänker!

2007-11-25 @ 10:05:06
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: amana

Det där undrar jag också! Hur lyckas alla andra vara så fantastiska i köket? Vissa människor har bara nån sorts talang... Men du verkar ju bara bra på det där. Kan du tipsa om nån mat som är god, billig, och inte innehåller så många ingredienser (så att man inte behöver köpa en ny krydda eller burk med nån sorts smaksättning bara för att laga den rätten osv)? Och billigt också!! Gärna nån gryta/gratäng som man kan frysa in. Nån idé? Jag håller på o kämpar för fullt med det där. Jag kan äta vad som helst, men nu när man är gift ja då vill man ju gärna kunna bjuda mannen på god mat (du vet vad jag menar) ;)..
Asalamo aleikom

2007-11-26 @ 20:47:38
URL: http://blogg.passagen.se/amana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0