Inget nytt under solen...

Det är för många muslimer i Europa!! Frankrikes president uttalar sig om muslimer, jag kan säga att jag är inte speciellt förvånad. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Kan bara säga att mina egna erfarenheter av att vara muslim i Frankrike inte är speciellt positiva, bemötandet är inte samma som i Sverige.
Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera - "Muslimer har svårt att integrera sig i samhället" - jo, tack, det är inte så himla lätt att få en plats i samhället när man är muslim! Fast jag vet inte om jag själv har haft så svårt att integrera mig :)
Det är ju roligt att han drar alla över en kam, i Frankrike så konverterar flera tusen människor till islam varje år - som ÄR fransmän!

Kommentarer
Postat av: jackd

Jag vet hur ni muslimer gillar att påpeka hur många som konverterar till islam, varför inte nämna att fler tusentals också lämnar islam:

http://www.zeenews.com/znnew/articles.asp?rep=2&aid=352375&sid=ZNS
"Muslims are converting to Christianity in their thousands in France"
"Around 15,000 Muslims each year are converting to Christianity"
Hur många tusen fler är det som lämnar för ateism?

2007-11-20 @ 11:59:56
Postat av: anonym

det spelar fan ingen roll vem som konverterar till vad, muslimer måste ju integrera sig och det går till genom umgänge med svenskar.. självklart dem inte integrerar siig om dem inte har någon kontakt med svenskar..

2007-11-20 @ 12:39:51
Postat av: Jessica

Man kan hålla på hur länge som helst med att diskutera
vem som lämnar en religion för någon annan. Jag tror inte att de är det hon vill folk ska tjafsa om, utan hon vill nog få fram att det är extremt konstigt att en president kan uttala sig om sådana saker, det tycker jag. Redan innan Sarkozy sa det där ogillade jag honom, han fick inte några pluspoäng av mig där.

2007-11-20 @ 18:39:06
Postat av: Anna

Ja människan (presidenten) är ju en idiot, det är ju ett faktum sen innan. Sen undrar jag lite vad "anonym" menar? Vilka integrerar inte med vem?
Och vem påstår att muslimer inte har kontakt med svenskar? Och vilka är svenskar? Många svenskar är ju muslimer!!!

2007-11-20 @ 22:27:49
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Mackwe

Islamiseringen av Europa är ett långt större hot än växthuseffekten, och det är bra att Sarkozy tydliggör problemet med att släppa in horder av människor som värderar koranen och sin muslimska identitet högre än de grundvalar som det västeuropeiska samhället vilar på!

Folk skriker i högan sky när nyheter från Holland berättar att där ska eventuellt bildas en parti som syftar på att tillvarata pedofilers intressen.
Samtidigt höjs få eller inga röster när vi i Europa redan har 100 000 tals människor som dyrkar och följer en man som låg med en 9 årig flicka!

2007-11-21 @ 00:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0