Jag - ett hot mot Europa?

Att islamiseringen är ett större hot mot Europa än växthuseffekten tänker jag inte ens diskutera. Vissa kommentarer kan jag inte ens knyta an till, jag blir bara illa berörd hur människor kan tänka.
Det jag menade med att det finns många fransmän och andra som konverterar har inte någon större betydelse, det jag ville påpeka är att islam är det man tror på - det har inget att göra med vilket land man kommer ifrån. Som t.ex. jag som är född i Sverige med svenska föräldrar - det känns som att jag ganska naturligt blir integrerad i samhället, jag har aldrig känt något problem kring detta. Det är betydligt svårare att inegrera sig om du kommer från ett annat land, vare sig du är muslim eller något annat. Muslimer och islam bör man skilja på, muslimer är människorna som tror på islam och har många brister, som alla andra.
Det spelar ingen roll om du är muslim eller buddist eller vad du väljer att vara så ska man få en chans att bli integrerad också, sedan måste man ju acceptera lagarna i det landet du lever i, men jag kan säga att jag prioriterar de lagar som jag anser att Världarnas Herre, min skapare har bestämt - och de anser jag inte heller gå emot de flesta värdeingarna i det svenska samhället.

Angaende Profetens (Guds fred och valsignelser vare med honom) aktenskap med Aisha som endast var 6 ar, sa tycker jag att ni borde lasa denna artikel innan ni domer, fran islam-svarar

Kommentarer
Postat av: Mackwe

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Det är ett faktum bland bland muslimer (sunni), att mohammed gifte sig med Aisha när hon var 6 år gammal och fullbordade äktenskapet (samlag när hon var 9.

Jag ber om ursäkt för ordvalet 'dyrka', följa är kanske mer lämpligt.

2007-11-21 @ 17:47:23
Postat av: Maria

Ja, det stammer, jag visste inte att det stamde att de gifte sig vid 6 ars alder. Det gar alltid att diskutera - jag tycker att denna sida - http://islam-svarar.se/web/modules.php?name=News&file=article&sid=263
skriver valdigt bra om hur allt gick till och vad man masta ta hansyn till inann man domer en sadan stor man (som aven icke-troende manniskor tycker!!)

2007-11-21 @ 18:00:25
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0