Mycket intressant

Det finns sa manga saker som jag skulle kunna skriva om som ar sa intressanta, jag vet inte riktigt var jag ska borja. Jag sitter och laser pa lite olika sidor om islam och likheterna / olikheterna med kristendomen. Jag skulle ju kunna skriva om det sjalv, men tycker att det ar sa bra formulerat - sa ett tips, kolla in dessa sidor: om Koranen och bibeln och denna om islam och kristendomen.

image29
Alldeles nyss hade nagra elever hemprov i religionskunskap - islam, och det var en massa elever som kom och fragade mig fragor, vilket var jattekul! Sedan sa erbjod jag mig att komma och prata infor klassen och har aven gjort sa tidigare ar. Fragar man inte far man ingenting veta - som de pa min tid sa pa hjarkontoret (vet inte om de sager sa fortfarande). Och saklart kommer det en massa roliga fragor, jag tycker att ni som laser den har bloggen ocksa ska passa pa att stalla lite fragor, jag svarar sa gott jag kan!

Som jag redan tidigare har sagt sa blir det ofta inte sa mycket kring grunderna i tron utan mer praktiska saker och personligt. Manga fragar hur jag tanker uppfostra mina barn, om de far valja sjalva. Eftersom jag ar overtygad att det jag tror pa ar ratt sa sjalvklart kommer jag att uppfostra mina barn som muslimer, sedan om de nar de blir vuxna inte ar praktiserande troende kan ju inte jag gora nagot at det. Det maste ju komma inifran, om de tror bara for att jag ska bli glad ar det ju ingen ide. Man forsoker ju alltid att gora det som man tror ar bast for sina barn, sedan kan man ju inte bestamma over dem, de ar ju egna vackra starka sjalvstandiga individer.

Pa tal om barn - nagon som har tips pa vackra barnnamn? Har lite brist pa killfronten. Blir det en tjej har jag tva kandidater - Meimoona eller Soumaya. Vi far se. :)

Naima tar en liten siesta och jag har hjalpt mamma att baka bullar. Ikvall blir det hemmagjord pizza med kraftstjartar och sedan en liten sparktur for att andas in lite friskluft.

Kommentarer
Postat av: Anna

åhh avd gott med pizza, jag blir avis!!! Ja vilken dag blir bäst? Vi måste ju handla?

2007-11-12 @ 16:51:38
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0