snabb mat

Ibland ar man inte sa sugen att lagga ned en massa tid pa att laga mat, det ska va enkelt, gott och ga fort att laga. Har kommer ett bra tips som jag fick fran en god van.

Laxlasagne

Ett paket farska lasagneplattor
En bit rokt lax
1 mellangradde
Ett paket fryst bladspenat

Tina spenaten och lagg i en kastrull tillsammans med gradden. Salta och peppra. Smorj en ugnsform, lagg ned ungefar en tredjedel av sasen, pa med ett lager av plattorna och sedan skivor av lax. Fortsatt tills det tar slut och in i ugnen. Ugn ca 175-200 grader - ca 25 min (tills den far fin farg).

Det ar ju inte kanske sa supersnabbt, men det tar inte sa lang tid att laga till. Nar den ar i ugnen sa hinner man gora annat. (Som att skriva pa sin blogg :) Det gar ju att gora det mer komplicerat och krydda med nagra spannande kryddor, ortsalt, frasa lite lok till sasen, tycker man att den ar for los sa kan man reda med lite idealmjol, blanda i andra gronsaker typ aubergine, squash eller broccoli. Ja pa ett ungefar. Och sa kan man ju stro lite ost pa toppen saklart. Mmm.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ville bara säga att jag läser din blogg varje dag, och det är trevligt att läsa:)Hehe, undrar bara en sak. Hur länge har du varit muslim?
Ha det så bra.

2007-11-11 @ 18:36:39
Postat av: Maria

Vad trevligt! Jag har varit muslim i ungefar 3 och ett halvt ar. Ha det bra du med

2007-11-12 @ 14:53:23
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0