Tacksamhet

Laste just en artikel i dagens tidning om hur viktigt det var att kunna kanna tacksamhet. Vi har sa mycket att kanna oss tacksamma for, men tyvarr sa gloms det ofta bort, och det ar nog for de flesta - aven for mig. Sedan finns det ju saker som hander som gor att man verkligen inser vardet av livet och de manniskor som man har runt omkring sig. Det kan ju vara saker som man kanske helst skulle velat vara utan, men de gor att man anda uppskattar saker pa ett annat satt.

Vi vet ju aldrig vad som kan handa, vi maste passa pa att kanna oss tacksamma eftersom vi inte vet om vi kommer att fa uppleva en morgondag, vi tar allt for givet. Det ar ju inte alltid sa latt och ibland behover man bli pamind - tank anda sa vackert livet ar! Dina barns leenden, solens nedgang, snoflingornas utformning, doften av nybakat brod... och mycket annat saklart!! Livet handlar ju mycket om att uppskatta alla de sma grejerna.
Jag ar otroligt tacksam just nu.
Tacksam over att jag ar muslim
att jag har mina varma och karleksfulla foraldrar, mina syskon och deras barn
att jag har min dotter och min underbara man
att jag har underbara, harliga, forstaende, intelligenta vanner
... over allt vackert i mitt liv.

Jag hoppas att ingen tar illa upp, jag vill inte sitta har och skriva hur bra jag har det och visa att jag kanner tacksamhet, det gor jag ju inte alltid, jag maste ju ocksa standigt bli pamind. Jag har ocksa manga morka stunder och har absolut inget "perfekt" liv, men jag kande att jag ville dela med mig och jag hoppas att ni andra ocksa far kanna tacksamhet och karlek i era liv.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vem kan ta illa upp när du påminner oss om något så viktigt... Du skriver vackert, jag tycker om din blogg

2007-11-19 @ 16:04:30
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: Anna

Tacksamhet är rätta ordet just nu i våra liv, och att Gud hör bön =) Jag älskar dej min vän! Är så glad att du finns!

2007-11-19 @ 16:26:58
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0