Lycka...

Tank anda sadan tur vi har, att vi far vara lyckliga ibland. Man kan ju anda inte ga omkring och vara lycklig hela tiden, det skulle ju inte fungera. Men man kan ju anda ha nagon slags tillfredsstallelse hela tiden, kanna sig trygg inombords... det ar ju en lycka. Det ar en sak jag kanner islam har hjalpt mig mycket med, att hitta den har tryggheten och lyckan inombords, alhamdulillah! Det ar jag sa otroligt glad over och tacksam. Sedan finns det stunder man kanner sig narmare Gud och mer tillfreds an andra. Jag kanner ofta den har narheten till Gud ute i naturen, jag tror manga haller med mig. Muslimer ber ju fem ganger om dagen och det ar sa harligt att fa det har avbrottet i vardagen och rutinerna, jobbet, ja vad an du haller pa med sa maste du liksom stanna upp och tanka efter, det finns nagot storre. Jag kanner ofta en san fred inombords nar jag ber. Sma barn vill ju forstas gora som foraldrarna :) har kommer ett litet kort pa Naima som ar valdigt serios nar hon ber. Ibland sa berattar mina foraldrar, som tar hand om Naima under dagarna, att hon gar in i ett rum och borjar be, bara sadar utanvidare. Det skulle ju vara intressant att veta vad hon tanker nar hon gor detta :) Sma barn harmar ju allt, det ar bast att vara forsiktig med hur man sjalv handlar.
       
Har ar en stund av lycka, vi var ute pa skidtur. Det var 30 minus, burr.Nu nar vintern och morkret kommer mer och mer sa langtar jag tillbaka till dessa harliga ode strander med det klarbla vattnet.
 Det har var en sadan fin bild av en man som ber, att be ute i naturen ar en sadan harlig upplevelse, man kanner sig extra nara Gud.

Min dator tar sadan tid pa sig att ladda bilder, hade tankt att lagga upp lite fler med det far bli en annan gang. Ha en trevlig fredagkvall. For oss blir det mys med familjen. Har till och med unnat mig lite godis... Mmm. Fast chokladglass skulle ha varit annu battre!! Hemglassbilen har borjat med Movenpickglass och deras chokladglass ar den godaste jag nansin smakat, dyr men det ar den vard...
Kram pa er

Kommentarer
Postat av: Anna

vilka fina kort!! JA vi är på, vi kan väl laga här tillsammans, om vi planerar lite innan så handlar vi hälften var och sen kalasar vi =)

2007-10-26 @ 21:17:10
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Ljuset

Jag tycker att det är mycket fina bilder. Jag hoppas att du och din familj alltid ska ha lyckliga stunder med detta sättet att känna Allah. Besök gärna min hemsida och om du har fler upplevelser så kan du dela med dig i form av Artiklar. Jag känner att det finns mycket Gudomlig kärlek i det som du skriver.

2007-11-04 @ 23:08:49
URL: http://www.Allah.info.se
Postat av: tess

De är så otroligt fint! Jag funderar själv mycket på tro just nu!

2007-11-25 @ 18:01:13
URL: http://tuzze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0