ny vecka...

Ja, nästan en ny vecka, den började ju igår, men har liksom inte hunnit med. I helgen var min kära broder hemma och vi var ute och sköt pistol, det var riktigt kul, jag känner mig ungefär lika cool som James Bond.  Annars så är det ju egentligen höstlov (för eleverna!), så det är lungt och skönt på skolan. Vi har en massa möten och man kan lätt bli trött i hjärnan, försöker att bry mig om vad de säger, men allt känns så långt borta, jag har liksom redan kopplat bort skolan - jag slutar ju snart... hihi. Tänk ändå att förlossningen är beräknad om bara 6 veckor, om Gud vill. Det börjar vara riktigt spännande. Och tungt också för den delen. Jag trodde att jag skulle kunna hålla mig i lite bättre form den här gången, men men, önsketänkande. Huvudsaken att man mår bra, får man ju försöka att intyga sig :).

Men imorgon så får jag lov och vi åker till Botsmark och vi får besök av Naimas kära kusiner, det blir ju kul för henne... själv så kan jag lätt bli lite uttråkad efter några dagar därborta. Det blir mycket fokus på vad man ska laga för mat och om man kan baka något osv. Men jag tänker utnyttja tillfället och glida till Umeå på fredag för att be i mosken, träffa lite systrar och bara ta det lungt.

Jag brukar försöka läsa nyheterna varje morgon på nätet för att hålla mig lite informerad, men går man på aftonbladets hemsida så kan man ju få en chock... är det någon som egentligen har reflekterat över vad de skriver om? Jag tycker det är skandal!
Ett urval från dagens rubriker:
 "Lättklädd Halloweenfest i playboyhuset"  "Strandsnygg till jul"  "Kängurujakt i Danmark"  "De får inte bo ihop - om Prins Karl Philip och hans flickvän"  "I mitt badrumsskåp"...
Jag vill nästan gråta...  tänk så mycket som händer ute i världen och titta vad media väljer att fokusera på!!! Vidrigt!

Nej, nu ska jag koncentrera mig på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med tillfullo!! Tragiska rubriker, men i vår kändiskåta värld...ja jag behöver väl inte säga mer!

2007-10-30 @ 14:50:15
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Anna

Jag ropade ju på dej i dag dövgök =) Bröden var skit goda tom Alva diggad edom. Ja absolut blir det indiskt =) Nästa vecka jobbar P så då blir det tjejmiddag igen *MYSIGT* Åhh det lät ju farligt gott med sån glass =)

2007-10-30 @ 18:28:02
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: amana

Aftonbladet är ingen nyhetstidning. Det är en skvallertidning. Gå in på www.dn.se istället.

2007-10-31 @ 15:03:25
URL: http://blogg.passagen.se/amana
Postat av: Maria

Håller med amana, aftonbladet är mer skvaller än nyheter... men det är säkert trevligt för alla som vill läsa om big brother Stinas utvik el Farmen kerstins nya bröst el nåt...

2007-11-01 @ 18:50:17
URL: http://mejan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0