Sondagsmat

Hosten ar saaa harlig nar det ar fint vader. Var ute pa promenad med hela familjen och man blir sa fylld av frisk luft och nar man kommer in sa blir man lagomt rosig pa kindern. Assa ar det sondag, en dag for att baka eller laga mat lange... en dag for mys, men ocksa en dag for angest att veckan borjar igen. Har en hel hog med glosbocker som ska rattas, men det far bli ikvall.

Nagot jag skulle kunna tanka mig att gora idag ar att laga en harlig vegetarisk gryta med bonor som far langkoka och under tiden sa bakar man ett harligt gott brod. Varfor inte baguetter? Mmm, som man kan doppa i grytan. Ska ge er ett bra recept pa baguetter sedan, behover egentligen inte arbetas sa mycket utan det tar bara lite tid for det att jasa. Pa Saras kok (Svts hemsida) finns en smarrig veg gryta som jag ska prova nan gang. Fast det blir palt idag. Horde att det fanns nat liknande i Algeriet, kokta potatisbollar typ, horde det av min svager, men undra vad de ater till? Hjortronsylt och smor ar helt klart min favvo.

Annars bra tips for en harlig sondagsmiddag - Lax i ugnen och nan harlig pasta med spenatsas eller gronsakswok. Assa saklart en sallad med massa gront i och solroskarnor. Mmm. Ja, jag borjar nog att vara ratt sa hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0