Barfota är bäst

Idag blev det picknick. Skönt. Vindarna var varma och vi var utan jackor. Wow. Naima tyckte att det var skönt. Utan jacka. Jag menar, då är det ju nästan sommar. Fatta så enkelt är då. Inte tio kilo kläder som ska på och man svettas ihjäl innan man har kommit utanför dörren, nån som ska kissa just när man är färdig och av med allt igen och så går det runt. Skönt. Livet är enkelt på sommaren. Tofflor. Jag diggar tofflor. Mina fötter behöver frihet och de gillar inte sockar! Enkla sköna tofflor som man bara sticker in fötterna i. Mmm. Eller ännu bättre: alldeles barfota!

Ja, och så har vi varit o tittat på brasan som värmde som bara den. Det var trevligt. Käkade våfflor och drack festis. Naima fick en kompis och de åkte rutchkana i snön. Nu vaknade lillebror helt oväntat. Godnatt med er.


Kommentarer
Postat av: linn

salamo alikom!
nu vet jag i och för sig inte om du använder slöja, men jag undrar om det är tillåtet att visa sina fötter i till exempel sandaler elelr flipp-flopp skor? skulle vara jätte snällt om du skulle vilja svara.

ma salama.

2008-05-05 @ 22:51:01
URL: http://hlbd.blogg.se
Postat av: Maria

Waleikoum salam syster!
Japp jag använder slöja och det här med om det är tillåtet att visa fötterna tror jag att de lärda är lite oense om. När jag ber i mosken brukar jag alltid täcka fötterna (t.ex. när vi var på Maldiverna, där hade alla kvinnor sockar i mosken, fast när de gick ut så hade de sandaler barfota). Fast det är ju lite olika. Det kanske känns lite hycklande att göra så, men jag undrar hur kvinnorna täckte fötterna under profetens (Allahs nåd och välsignelser vare med honom) tid?
Jag måste säga att jag är lite osäker, jag brukar iaf be barfota hemma. Jag ber till Allah att han accepterar våra böner!
Må Allahs ljus lysa med dig!
Asalam aleikoum

2008-05-05 @ 23:25:43
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0