Idag har solen lyst...

image67

Sommaren kommer närmare för varje stråle som rör vid marken.
Det lät nästan lite poetiskt :)

Men man kan lätt säga att vädret påverkar humöret. Vi har legat i ide och nu kan vi äntligen hoppa ut i ljuset efter en låång vinter. Tjoho.

Har suttit och gråtit en skvätt framför tvn, som vanligt kanske, fast idag var det klass 9A. Det var så fint. Lärarna verkade så oerhört engagerade och var verkligen duktiga pedagoger. Tänk om alla elever fick chansen att ha lärare som brydde sig och gjorde sitt yttersta för att de skulle klara sig, ge dem utmaningar anpassade till deras personer. Det är ju sådant man önskar för sina egna barn. Och ibland känns det som om att föräldrar borde gå kurser i pedagogik. Inklusive mig själv. Eller kanske vi försöker för mycket idag, jag vet inte, finns det något bra recept på att vara förälder? Finns det någon perfekt uppfostran? Vi blir ju ändå som vi blir... ja, jag vet inte. Alla försöker väl så gott det går. Det är ju inte lätt alla dagar. Fast ingen har väl någonsin sagt att allt ska vara lätt, eller? Ibland känns det så... jag kan känna mig lurad ibland :)

Yusef blev fyra månader igår. Stora killen. Naima blir tre år om ungefär två veckor. Snart blir de myndiga och flyttar hemifrån. Poff kommer det bara att säga.

Någon som har bra tips på hur man rengör ett tangentbord? Naima spillde en smoothie över det imorse och det går lite segt att skriva.

Annars så - hejar jag på Obama. - kollar vårskor till Naima. - kollar måndagsreklamen. - hejar på Malmö som betalar vård för gömda. - längtar efter Hamed som är på basketträning. - tänker på dagis för och nackdelar. - längtar lite efter mina gamla elever.
- och så ska jag ta och göra te, sista bönen innan sängdags och  kojsa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0