Tappat smaken

Väder väder väder. Nu skulle jag kunna prata om vädret hela tiden. Som muslim så ska man inte klaga på vädret, eftersom det är Allah som har bestämt det, så jag tycker att det är bäst att hålla tyst. Jag försöker.

Men jag bara undrar helt stilla, skall det aldrig sluta snöa?

Idag har vi varit på mammafika. Trevligt. Naima gör framsteg, hon vågade prata med de andra barnen idag, wow! De lekte och hon var helt överlycklig. Det var härligt att se. Annars så är hon väldigt blyg mot människor hon inte känner så det var kul. Jag har ju funderat en del på det här med dagis och sånt, nu går ju inget att ändra på, men ibland så skulle det nog ha varit skönt om hon hade varit några timmar på dagis. Fast nu är det ju som det är. Jag och Hamed får ju arbeta vår fantasi lite grann :)

Annars så har jag tappat smaken helt och hållet. Tänk ändå så tråkigt att vara utan smak. Jag hade gjort hummus igår, den smakade noll, min smarriga (gissar jag) lemon curd smakar inget... ville köpa en glass på fiket men vad är det för roligt när man inte får njuta av smakerna. Alhamdulillah att vi får njuta av alla smaker som finns, tänkt bara så gott, något riktigt salt, chips eller nåt,,, söta saker,,, Mmm, Sånt är livet.

Naima höll just på att somna sittande framför bollibompa, Hehe, det är nog dags för sängen.
Jag har gjort iste, fast om det blev gott eller inte vet jag ju inte.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0