Å regnet det bara öser ned...

Regn. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att Naima tittar på film. Inte för att jag tror att det alltid är dåligt att barn tittar på tv eller film, det beror väl mest på vad det handlar om. Men konstigt nog så har jag alltid dåligt samvete när hon hänger framför tvn. Kanske för att jag får det föör lugnt och skönt. Det är kanske lite förbjudet som mamma, eller :)?

Egentligen så borde ju inte regnet hindra oss att gå ut, som min pappa alltid brukar säga "Vi är ju inte gjorda av socker". Men man blir lite avtänd, speciellt när det är kallt i luften. Vi har i alla fall tagit oss några kvarter bort till mormor och morfar, vi har just nu en sådan här marängtårta i ugnen:
 Mormor fyller år imorgon!

Sedan ska vi sätta upp parbolen idag, inchallah. Jag ska också testa vegfärs, en ny sort som verkar mjuk, så att man kan forma den och göra biffar m.m. Har bara testat med färs som passar bäst till sås. Det blir intressant.
Tror att jag ska ta mig i kragen och gå iväg till trädgårdslandet och plocka lite koriander, persilja, lök och potatis.

Jaja, annars inget speciellt, vi kanske åker iväg till Umeå för lite shopping i helgen, ladda upp kylen med lite halalkött :) plus att få vara i mosken och veta vilken dag vi ska börja med fastan! Nu är det nära näranära... Tänk att ungefär var fjärde människa på jorden kommer att fasta då, det är ganska häftigt!

Nu måst jag stänga ugnen.


Kommentarer
Postat av: jessica lundström

Visst vet du att det finns halalkött att köpa i Lycksele på Ica??

2008-09-04 @ 19:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0