Friiiiiiii -day

Ja, som säkert alla vet så är det fredag idag. Vilken härlig dag!
Fredag. Muslimernas allra bästa dag. Alla är finklädda, luktar gott. Glada.
Hela familjen går tillsammans till mosken för att be fredgsbönen, i de flesta länderna i alla fall (på Maldiverna så var det inga kvinnor i moskeerna under fredagsbönen, konstigt tyckte jag...)
Jaja, men här är vi.
Bara att acceptera.

Lite stämning kan man ju försöka att fixa till -  städa, duscha, titta på fredagsbönen från Mecka, men lite festligt känns det ju att det är helg ändå :). Annars så handlar mycket om rutiner, stiga upp, fixa frukost, ut och röra på sig och barnen, lunch, leka, sova, fixa middag, bollibompa, i säng med barnen och sedan så kanske man eventuellt har lite kraft kvar att göra något som man själv tycker är roligt.
Inte för att jag tycker att det är tråkigt att vara med barnen, tvärtom, men MIN tid, min alldeles egna tid... det är ändå viktigt. Fast jag är ju ändå ganska bortskämd, mina föräldrar ställer alltid upp, så det är inte alls synd om mig. Det är ju mitt/våra val, men rutiner kanske inte riktigt har varit vår grej. Det kommer väl inte heller att fortsätta att vara det eftersom Hamed jobbar mycket kvällar och nätter och varierat schema.
Jag vet inte om jag är en rutinmänniska, men för att ha någon ordning på tillvaron så tycker jag ju att det hjälper till. Vad tycker ni om rutiner?
Sedan kan ju rutiner ha en negativ klang också (eller är det bara i mina öron?) Bara för att man har rutiner så behöver dte ju inte betyda att man kan ändra på sig eller bryta dem. Jag vet inte. Ska jag vara ärlig så är jag nog lite rädd för det också, att man ska gå upp i rutinerna allt för mycket så man liksom inte ser vad allt handlar om? Men men, det får Gud bestämma.

EN VECKA KVAR... Kära Ramadan!
Spännande spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0