Ramadan är här!

Ikväll så börjar det äntligen!  Vi har varit i stugan över helgen och blev lite osäkra om det kanske ev skulle börjat redan idag, men alhamdulillah - imorgon blir första fastedagen, inchallah!

Nu har vi hunnit plocka upp alla grejorna, vi har handlat lite kläder och kött, och så dadlar såklart! Vi har tänt lite rökelser och ljus, städat, duschat, plockat fram Koranen på bordet (ett ramadanprojekt är att läsa hela koranen) och nu är det dags för bön.
Jag tycker att det känns så spännande och jag känner mig alltid så positiv under ramadan. Under den här månaden är det speciellt förbjudet att prata illa om andra, ljuga och att blir arg. Nog för att det alltid gäller, men under ramadan måste man anstränga sig extra. 
Nu så håller Naima på att kamma mitt hår och ropar "frisyren, frisyren", måste ägna lite av min uppmärksamhet åt henne!

Hoppas nu att alla ni muslimer (och vi såklart!) där ute tar väl vara på denna speciella månad
och jag ber till Allah att han accepterar vår fasta och våra böner, amin!
Må Allahs ljus vara med er
Asalam aleikoum 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Trevlig Ramadanmånad önskar jag er! :)

2008-09-01 @ 16:30:42
Postat av: Maria

Tack och detsamma! :)

2008-09-01 @ 22:23:07
URL: http://maryam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0