Uppdatering

För er som vill veta vad som händer i vårt liv, här kommer lite läsning.

Jag har just fått insikten om hur det är att vara hemmafru. Mycket märkligt. Jag visste inte att det var så här. Inte negativt egentligen, lite för att jag saknar gubben under dagarna, men jag har fått en ny syn på livet... eller kanske på andras liv. Jag har insett hur det egentligen funkar för andra människor där en människa i familjen jobbar, för så är det ju oftast. Vad konstigt. Jag har varit alldeles för bortskämd och våra barn med båda föräldrarna hemma hela tiden. Vilken frihet det var, den gamla goda tiden :). Fast det är kul också. Många nya insikter. Han gillar jobbet iaf och det är ju huvudsaken.

Jag och barnen tog med mormor och morfar ut i blåbärsskogen, det blev två fulla hinkar och väldigt blåa kläder, händer och Naimas mun var svår att tvätta ren. Spanade efter hallon också, men det verkar som att de har torkat bort. Vi gjorde god blåbärsglass i glassmaskinen sedan, glassmaskinen är underskattad! Fika ute i skogen, solsken, en sväng till trädgårdslandet och drog upp lite potatis, tog ett vitkålshuvud och ska göra coleslaw sedan, alltså en hur bra dag som helst.

Yusef snurrar runt på golvet och tar sig överallt, han är hur duktig som helst, machallah, fast det börjar bli farligt också... hade glömt att det var såhär :/

Jag hade tänkt att skriva en massa om hur det var i Paris, för jag fick en massa bra insikter där också, men såklrt så har jag glömt bort dem nu. En sak: det är inte roligt när ens barn skriker och grinar på bussen. En till: jag vill inte vara handikappad därborta.

Annars så räknar jag ner till Ramadan som börjar i slutet augusti, jag ser framemot det sååååå mycket. Det kanske låter konstigt att se framemot att inte äta en hel månad under dygnets ljusa timmar, men jag lovar att det är något speciellt, obeskrivbart. Må Allah välsigna vår Ramadan!

Fred med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0