snökoja

Just nu så har vi fullt upp med renovering av vårt nya hus - Villa Villekulla! Vi håller på att gräva ut väggarna så att fler familjemedlemmar ska få plats. Det är Naima som är projektledare, hon ger order, det är hon ganska bra på. Vi brukar ha kalas där varje dag och äta glass, låtsasglass. Det blir ett fint hus. Pippi och Tommy och Annika bor också där såklart. Fast det skulle nog vara lite kallt att sova där. Det är bra att barn (och föräldrar också för den delen) har bra fantasi. Just nu så är hon inne i en väldigt fantasifull period och hittar på en massa saker, oftats är det kanske att hon äter glass :) Undra var hon får allt ifrån... (under min barndom var jag nog ganska känd för min stora glasskonsumtion)

Men det blir en mysig snökoja i alla fall.
 
Annars så är det fullt upp med två barn alldeles ensam, det finns inte så mycket tid till annat. Idag har vi bakat chokladbollar och imorgon ska vi besöka min gamla arbetsplats och bjussa de stora barnen, det blir trevligt. Imorgon tar förhoppningsvis min käre make flyget hem, men de ringde från flygbolaget och sa att de strejkade nere i Paris (så himla typiskt franskt!!), så vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0