sova sova sang sang sang

Trott. Ja, jag ar trott. Hela kroppen bara ropar - TROTT. Alltsa inte sa trott sa att jag bara kan lagga mig och sova, utan trott i kroppen, tung... ja, ni forstar nog. Sadar tungt trott som om man vagde 100 ton och hela kroppen bara dras mot marken. Trott i huvudet. Finns det ingen av och pa-knapp till hjarnan?

Fast det ar val sa att ha barn, all tid man har gar at till dem, aven om man har ett eller fem sa ar det nog samma sak. Naima har kommit in i en svammelperiod, hon bara pratar och pratar och fragar heela tiden- heter (vad heter det/han/hon)? hande (vad hande)? gor du (vad gor du)? gora (vad ska jag hitta pa att gora, jag ar uttrakad)?
Saklart att det ar kul ocksa, men ibland sa kanns det som att man vill stoppa en apelsin i munnen pa henne. Far man skriva sa? Fast det ar ju sa det kanns nar man har sovit daligt, babisen grinar och man forsoker att gora allt samtidigt, hande? heter det? heter det? heter det? - och saklart hander det alltid nar Hamed inte ar hemma! Talamod. Lugn. Andas. Snalla. Lilla. Du. Jag. Vill. Bara. Sova. Och. Ta. Det. Lungt. Mysa. I. Ett. Kuddland.

Och sa ar hon sa gosig och kramas och hon sager Alskar dig mamma och all ilska och irritation bara rinner bort. Nar hon ar sadar lillgammal och drar lite pa munnen. Nar hon sager "mysigt" och lutar sitt lilla huvud mot mig och suckar. Nar hon ligger i sangen och ska sova och pillar lite i mitt har och ar sadar mysig som bara ett litet gosigt barn kan bli.  Karlek. Blir nastan rord nar jag tanker pa det. Lilla sma babisar blir stora barn och vuxna manniskor.

me and you
Alskar dig min lilla sotnos

Alla i familjen sover, utom jag. Det kanske ar dags?

Kommentarer
Postat av: emma

Är det du på bilden? isåfall mashallah du ser så vacker och lycklig ut:)

2008-03-04 @ 14:53:43
Postat av: Maria

Ja, det ar jag; sa trevligt och snallt av dig! Pa bilden sa var jag valdigt lycklig ocksa, alhamdulillah. Vi var pa maldiverna och just pa den dar bryggan satt vi i flera timmar och bara lyssnade pa vagorna, vi busade, pratade och sjong. Det var verkligen harligt.

2008-03-04 @ 21:30:49
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0