Visst...

borjar det att kannas som var? Det ar ljust tidigt pa morgnarna och plusgrader... varen narmar sig! Fast har i Lappland far vi nog vanta ett langt tag tills snon har forsvunnit och vi far nagon riktig varkansla. Men det ar anda harligt. Nyss var det ju december tycker jag och alldeles djupmorkt. Huvva.

Skulle sa garna vilja skriva nagot supersmart inlagg men ar inte alls inspirerad. For jag brukar ju alltid gora det annars, hehe :).
Sa har till det "ickesupersmarta"
- Vi har tvattid idag.
- Maste handla, kylen borjar vara tom.
- Var bil har snart besiktning och kommer aldrig i livet att ga igenom, suck, det kanns jobbigt. Vi har liksom vant oss att leva med bil ett tag nu sa vi far val se vad som hander. Jag vantar pa ett mirakel.
- Det snurrar en massa tankar om framtiden i mitt huvud. Kanske man anda borde ta och utbilda sig.
- Vad ska man laga for middag ikvall?
- Tank vilket overflod av pengar vissa manniskor har. Kan de inte dela med sig lite?
- Betala rakningar. Suck. Csn. Suck. Ibland onskar jag att jag hade varit smartare, fast det som har hant gar ju inte att andra pa. Jag tanker mest pa alla pengar som gick at for att studera i Paris. Fast hade jag inte akt dit hade jag ju inte traffat Hamed, man maste ju se det positiva. Sa min skuld till Csn ar typ som min skuld till staten for att de fixade ihop oss :). Ja, okej, jag kan kanske overtyga mig till nasta gang jag far mitt arsbesked.
- Har inte kakat frukost an. Magen kurrar. Grot med hallonsylt far det bli.
- Just nu ar jag inne i en "radd for morkret period". Fast jag kanske ar det for det mesta, men ibland ar det mer eller mindre. Jag maste liksom kolla over axeln flera ganger och forsakra mig om att det inte ar nagon bakom mig. Fast det ar inte bara nar det ar morkt ute som jag ar radd. Tanker en del pa doden ocksa. Tiden gar sa snabbt. Sag en film - Things we lost in the fire - som handlade om en tvabarnsmor (Halle Barry, heter hon sa?) som forlorar sin man.  Nej, klockan ar for lite for att borja tanka pa sadana djupa grejer... nu blir det frukost och tvatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0