Bebisspyor

Vilket trevligt amne! Jag maste ju faktiskt saga att med Naima sa hade vi ganska tur och slapp en mass krak, jag tror hon kanske gjorde det tva ganger sammanlagt eller sa. Nu ar det andra bullar - jag ar inte sa valdigt kanslig av mig och bryr mig inte speciellt mycket om jag far en flack eller tva pa kladerna (kanske en revolt mot min mammas kanslighet mot flackar :) men nu kanner jag att jag kan bli lite less, faktiskt. Jag tror att jag har bytt troja fler ganger under de senaste veckorna an vad jag gjort tidigare i mitt liv. Denna lilla sota varelse som nu har kommit in i vara liv bara spyr och spyr, minst 5 ggr efter varje maltid. Ibland handlar det inte ens om att det ar flackar pa kladerna utan av att det ar obehagligt att ga omkring alldeles blot. Ja, det kanske bara ar jag som ar fascinerad av detta amne :) (blir man automatiskt trakig nar man far barn:) ? Men maste anda bara saga att det ar saa mycket karlek. Han har mest bara sovit hittills, men har nu borjat ha lite fler vakna stunder och det ar ju kul. Jag ser verkligen framemot att se mina barn vaxa och bli storre, inchallah.

Tidigare sa tipsade jag om en serie som gick pa Svt1 - Retreat, den raka vagen. Igar var det sista delen och jag tyckte verkligen att det var super att de visade den!  Det ger verkligen en annan syn pa islam an vad manniskor ar vana vid. Det var alltsa sex personer som akte ivag for att bo 30 dagar pa ett retreat och det hade en valdigt positiv inverkan pa de alla, det var till och med en brittisk tjej som konverterade till islam - Allahu Akbhar! Jag blev sa rord sa jag borjade grata, det var sa vackert. Jag tanker bara pa hur fantastiskt det var for mig att bli muslim och vilka kanslor jag hade infor det i borjan, lyckan och det var bara sa fint. Hon pratade om att det kandes for henne som att hon verkligen hade hittat hem och det ar precis sa jag kanner ocksa. For mig sa handlar inte islam om araber eller orientalism eller nagot annat, det har inget med manniskor att gora, utan bara en inre frid, som att pusselbitarna har fallit pa plats, du har hittat svaren pa fragorna som du haft, det handlar om det andliga och det inre. Ja, det ar underbart. Jag tror att det ska ga repris pa serien, maste kolla pa Svts hemsida - far ni chansen - titta pa den! Retreatet var sufistiskt (en inriktning av islam som ar valdigt spirituell) och manga kritiserar detta (aven i serien en serios ung muslimsk tjej som jag haller med om i mycket) men det jag tycker var bra i serien var att de visade hur viktigt det var med relationen med Gud. Sedan sa massar sufisterna valdigt mycket (de sjunger och upprepar Allahs namn om och om igen) och det gor vanligtvis inte "vanliga" muslimer i grupp. Ja nog om detta, det finns ju sa otroligt manga inriktningar inom islam ocksa som allt annat, vi ar ju alla olika individer, men man maste ju lara sig att respektera olikheterna.

Maste bara halsa ett stort tack till min underbara granne som snart ska flytta for alla klader och leksaker!!! Tack Anna! Det var sa mycket fint! (Alva glomde forresten sin fina silverring hos oss)

Idag blev det lasagne, det var lange sedan. Testade att gora en limepaj som jag trodde skulle vara supergod, men den smakade inte alls lime. Konstigt. Annars sa har vi varit pa Bvc, skottat annu mera sno, akt latsasskridskor, sett pa bollibompa, badat lillebror (han alskar det!) last Pippi och nu snarkar mina kara barn. Lyx. Nu ska jag ga och skolja av mig lite krak.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag brukar säga att lite lösskinn här & där är LYXPROBLEM för oss mammor ;) Det försvinner ju med tiden som du säger så det är egentligen inget att bry sig om :)

På tal om spyor - Nova spydde också jätte mycket som litet.. men då ammade jag henne 30 min varje timme också så magen var väl överfull. Hon satt fast vid mitt bröst första 3 månaderna.

Trevlig helg!

2008-01-11 @ 22:47:49
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se
Postat av: MK

Jag har tittat på serien också! SÅ UNDERBAR! den kräver lite mer av en som muslim och människa för att förstå, men vilken visdom det ligger i sufismen alltså! Jag är inte sufi, men det finns mycket som resten av muslimerna har att lära av dem! Underbart var det! Jag skrev och tackade svt för att de visade det :)

2008-01-22 @ 23:32:55
Postat av: addan

åh vad mycket man kunde läsa :)

2008-05-25 @ 23:26:33
URL: http://www.addan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0