Fri tid - fritid

Hej alla glada. Nu har det gått några dagar utan att jag skrivit i bloggen och jag kan lätt få prestationsångest och känna att jag måste ha något vettigt att skriva när jag väl skriver. Vad det nu kan vara. Fast det betyder inte att jag skriver något vettigt just nu när jag väl tagit mig för att skriva. Ja, nog om detta.

På matfronten så händer det faktiskt inte mycket intressant i Gustavssons kök, tänkte att jag kunde skriva några intressanta recept eller så för att få något "kul" i bloggen men saknar all inspiration. Idag så åt vi pulversoppa - broccoli och blomkål. Det får duga.
Om det är någon som är intresserad av att veta som händer i mitt liv så kan jag ju säga att det inte är speciellt mycket. Jag är faktiskt förvånad att ett barn till plötsligt gör så mycket mer, även fast han mest bara sover. Allt tar så lång tid, kanske beror på att vi alltid får diskutera allt med Naima - snacka om trotsålder. Det är ett helt projekt att få på henne kläderna när vi ska ut, att sitta stilla och äta mat är det inget snack om och lyssna på mamma och pappa funkar inte. Tror att jag ska ta och ringa Nannyjouren. Fast så är hon ju ganska mysig ibland också och snäll och alldeles underbar. :) Vårt projekt för dagen igår var att handla vattenmålatfärger och det sysselsatte henne länge. Sedan ,som tur var, hade det snöat lite så vi äntligen fick skotta lite snö (vilken superbra present Frida!). Som man brukar säga - små barn små problem och stora barn stora problem.
Lilla bäbisen är alldeles varm och mysig och luktar såå gott. Är så otroligt tacksam över mina barn. Skulle man få en garanti att alla ens barn skulle vara så lugna och att förlossningen skulle vara samma så skulle jag lätt kunna skaffa minst tre till. Vi får väl se, inte än så länge i alla fall.

Annars om man tittar på omvärlden så tycker jag att det ska bli så spännande med presidentvalet i USA, jag kan inte säga att jag är speciellt insatt i vad de olika personerna står för rent politiskt men det är i alla fall kul med en mörkhyad och en kvinna som kandidater, inte bara vita medelålders rika gubbar!

Såg ett repotage på fransk tv om frankrikes mest lästa blogg - en kassörska (skriver man så?) som skrev om sitt liv, faktiskt väldigt intressant, och alla fördomar som människor hade om de som jobbade i butik.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Och grattis till nykomlingen! Vet ju att du känner Anna Henriksson, min svägerska :)

Precis, man känner bäst vad som passar barnet. Det är viktigt att lära sig hur barnet funkar vid nattningen. Inget barn är den andra lik & tur är väl det :)

Måste dock säga att det var otroligt härligt att höra om en familj där alla sover i samma säng! Det är mitt mål - om det funkar ;)

Godnatt! Sov gott!

2008-01-08 @ 23:14:22
URL: http://EmmaForPresident.blogg.se
Postat av: Frida

Vad roligt att hon gillar spaden den lilla trotsungen, tror jag måste komma å leka lite med henne! Åsså vill jag ju träffa lillebror lite mer! Puss på er!

2008-01-10 @ 12:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0