Klader pa hjarnan

Idag ar det "betalarakningsdagen" for mig, alltid lika roligt, fast det verkar som att det inte funkar att logga in just nu pa bankens hemsida. Lika bra att skriva lite har pa bloggen.

Just nu sa har jag fatt klader pa hjarnan. Usch. Jag tycker inte om det, jag blir liksom helt sjuk. Ligger och tanker pa klader innan jag ska sova och hela tiden. Fast det ar inte till mig utan till barnen. Nej, jag tycker inte om det, det ar ju pa nagot satt sa materialistiskt och jag tycker att det ar ett sadant sloseri med tid att ligga och tanka pa sant, fast jag kan liksom inte fa bort det. (Jag menar att jag mest inte tycker om att jag tanker pa det for koper jag nagot sa gor jag ju det och det ar ingen ide att bara tanka pa det. Man ledsnar ju ocksa ratt snabbt pa saker, det ar ju kanske roligast att fantisera om dem.)  Men vad gor man? Vi ska aka till "storstan" nasta helg (da ska jag handla lite), eftersom Hamed annu en gang ska aka ivag... snyft, fast det ar bara for en vecka, det klarar vi nog :). Han skall aka ivag och traffa sin bror i Paris som han inte traffat pa flera ar, det blir ju kul, jag skulle garna akt med om bara Yusef varit lite storre och vi haft lite mer pengar. Fast riktigt annu har ju inte den riktiga varen borjat, for den ar sa underbar dar borta... *drommer mig bort*. Varen i Paris, ja, vilken klycha, men den ar i alla fall inte som varen vi ar vana vid har i lappland, slask och sno... ibland sno i maj och t.o.m. juni!!! Fast vem vet med klimatforandringarna sa kanske vi snart har det lika harligt har.

Igar sa var vi i backen och hade det mysigt. Naima kunde inte bestamma sig om hon ville vara Erry (Bjorn Ferry) eller Annapar (Anja Parson). Det ar skont att sma barn har sadan fantasi for vi hade inga skidor till henne, hon ville ju saa garna aka. Men det gick bra med ett par stavar och skidglasogon, da "akte" hon ju ocksa skidor! Solen sken annu en gang och vi njot av att fa vara ute. Det var sa harligt ocksa att solen inte gick ner forran vid halv fyra, da hade vi tid och behovde inte stressa hem for bon som det har varit tidigare. Det gar snabbt nu, i december sa var maghreb vid ett!

Nu maste jag titta pa lindex hemsida pa lite barnklader for att bli annu mer sjuk...


Kommentarer
Postat av: Malin

Salaam.

Gör det du :) Det är bara bra att den här sidan av Islam sprids. Både till muslimer och icke muslimer :)

Frid!

2008-01-28 @ 15:26:57
URL: http://malinastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0