Snön lyser vit...

Många säger att det är något typiskt svenskt att prata om vädret, men jag tror att det är ganska universellt, förutom kanske något ställe där det är samma väder nästan hela tiden. På något konstigt sätt så är det ju liksom en trygghet, träffar man någon och man har slut på saker att prata om så kan man ju alltid lägga in en kommentar om vädret. Just nu så är det i alla fall väldigt fint ute, solen skiner och snön ligger tjock på träden och marken, ute på isen är det lite dimma, det verkar kallt ute. (Detta måste ju alltså betyda att jag har slut på saker att prata om!?) Jag måste nästan ut och fota lite senare, det är så underbart vackert.

Annars så har vi varit och hängt i mina föräldrars hus eftersom de är bortresta. Det kan vara ganska skönt att få lite yta, helst för Naima som springer fram och tillbaka. (Och skönt för grannarna att slippa höra hennes skrik, jag fattar inte vad det är med henne! De måste ju tro att vi misshandlar henne när det egentligen handlar om att hon inte vill ha på sig lejonsockarna... andas djupt... tålamod tålamod...) Tur att Yusef än så länge är lugn så att vi kan ägna tid med henne. Ibland blir jag ju orolig och tänker att han måste vara sjuk när han sover så mycket, på natten vaknar han oftast bara en gång och jag ger honom mat och han kanske totalt är vaken 1 timme av dygnets 24. Men man glömmer ju så lätt hur det var att ha en liten bäbis fast det inte känns som att det var länge sedan.

Nej, nu kanske man ska hämta tidningen och göra en kopp te. Mm. 
Ha en bra dag på er. 



Kommentarer
Postat av: amana

Jag tror att vi gärna pratar om vädret inte alltid för att vi inte har nåt annat att prata om, utan för att det påverkar oss så mycket. Jag menar om det kommer snö så kan man inte starta bilen, bussen är sen och det blir trafikstockning. Beroende på hur varmt det är så måste man bestämma sig för om man ska ha den tunna, mellantjocka eller tjockaste jackan. Och så vidare.. Så jag tycker inte man behöver dra sig för att prata om vädret om man verkligen är intresserad. Just nu känns det som om det varit ikke-väder i ett halvår. Så jag vill gärna ha väder nu, sol, snö vad som helst. :)

2008-01-26 @ 11:00:45
URL: http://blogg.passagen.se/amana
Postat av: Anna

och vi saknar er!!!!!!!! Hoppas vi kan ses snart!!

2008-01-26 @ 22:20:54
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Maria

Amana: Ja, det stammer, och det kan ju till och med vara ganska intressant att diskutera vadret i och med klimatforandringarna. Och saklart sa paverkar det ju oss mycket, har i lappland blir vi sa lyckliga nar solen tittar fram efter ett halvar i morker :). Fast jag tror jag skrev sa for nar jag traffar nagon och jag inte har nagot att saga sa drar jag alltid till med en vaderkommentar, det ar min raddning :).

2008-02-02 @ 21:08:52
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0