Vad du inte vet om islam

Här finns en jätteintressant artikel om grunderna och saker som många kanske inte visste om islam. En annan intressant artikel på samma sida handlar om kvinnan i islam - värd att läsas!

Igår råkade jag ha på tv:n och till min stora förvåning så visade de ett bra program om just islam. Jag blev väldigt glatt överraskad, det var på Svt1 (eller om det var tvåan) och hette "Retreat - den raka vägen", en serie i tre delar om sex personer (både muslimer och ateister) som åker iväg till ett muslimskt retreat i Spanien. Jag tycker att det var jätteintressant och det ger verkligen en annan bild av islam motför vad man är van i media. Jag kan inte säga att jag håller med i allt som de gör men det  handlar om andligheten och människornas sökande efter något mer. Mycket intressant. På söndag går del 2 - titta på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0