Bekännelse

Jag måste erkänna något för er kanske köttätande människor, som nog gör er nöjda (konstigt men det brukar vara så...=)
Jag som är/har varit vegetarian i ganska många år, ca 6 år, har ätit kött!!!
Flera dagar faktiskt.
Kyckling, lamm och nötkött. Det blev värsta frossandet.
Inte för att jag har tyckt om det speciellt mycket och inte heller saknat det, men det bara blev så. För mig har det nästan varit något heligt över mitt vegetarierande, det har känts som en synd att äta något köttliknande - men nu som muslim så kändes det inte lika viktigt, för mig är Guds ord det viktigaste.
Inte för att jag är emot det på något sätt, jag kommer fortfarande att vara "semivegetarian", jag mår bättre av att äta grönt, det är bättre för naturen och för djuren. Jag kommer aldrig att äta gris eller gelantin eller något som inte är slaktat halal. 

I mitt hjärta är jag vegetarian och respekterar djurens rättigheter, jag tror att människor skulle må så mycket bättre om de åt mer grönt och verkligen tog sig tid att LAGA mat, inte bara värma upp eller liknande.

Måste bara säga att jag är imponerad av min man, machallah, han är ju värsta kocken. Idag gjorde han en god gryta med plommon, mandlar, aprikoser, lammkotletter, persilja, lök och en massa annat. Jag måste säga att jag var lite skeptskt till mandlarna, men det var toppen.

Ja så nu vet ni.
Jag är en köttätande vegetarian...
om man nu kan vara det.

Kommentarer
Postat av: jessica lundström

Som "köttätande människa" undrar jag främst om du inte fick ont magen?? Det var väl ett tag sen du åt kött sist och jag kan tänka mig att magen kan få en chock av det..

2008-07-16 @ 21:02:12
URL: http://lappjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0