Hit och dit

Idag är det en hitochditdag. Vi springer fram och tillbaka, hit och dit. 
Fast så kanske det måste vara ibland också, man kan ju inte riktigt säga att det brukar vara det annars. Vi är nog rätt så lugna av oss.

Men jag känner mig på bra humör, jag känner mig glad och ganska pigg (vilken nog är det ovanligaste tillståndet hos mig!). Igår kväll så fick jag för mig att dricka en kopp cappucicno på kvällskvisten, bara så jag skulle hålla mig vaken tills morgonbönen, och det funkade.
Vilken drog alltså!
Fast jag får lätt ont i magen av kaffe, så jag tror inte att jag ska börja med det, men kanske i nödfall. Min bror som har levt utan kaffe i fyrtio år har just kommit på hur uppiggande det är och har börjat dricka. Jag har alltid gillat doften av kaffe, det får mig att tänka på något mysigt, fikarummet nere i växthuset, min pappa när han äntligen satte sig ned efter flera timmars arbete och med en sockerbit i munnen, han såg så lugn och glad ut, lite sörplande på fatet. Plus att Hamed gillar kaffe, gott kaffe -  han är väldigt kräsen, väääldigt! Som tur är så åker vi ju på onsdag och då får han köpa sitt favvokaffe. Väskan hem kommer nog mest vara fylld av det.
Nog om kaffe.


Måste städa. Packa. Rensa lite ogräs. Gallra sista biten av morötter. Fixa middag. Leka lite med Naimas kusiner som kommer o hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh vad härligt för er med semester!! Hoppas ni får vackert väder och härliga dagar! Just nu är det bara jobb jobb, inte lika avslappnanade men ändå roligt på sitt vis =) Ha det bäst!! puss o kram

2008-07-14 @ 20:09:24
URL: http://annaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0