Ogräs

Idag har jag rensat ogräs. Jag vet inte vad det är med att rensa ogräs, men jag gillar det. Det känns lite befriande att dra upp dem och det ser så rent och fint ut sedan.
Det kan vara någon konstig gen som mina föräldrar har gett mig, gillaatttabortogräsgenen. Vem vet.
Och så packade jag på lite jord på potatisen, som man tydligen ska göra. Och mamma hjälpte mig att gallra lite morötter och rödbetor som man tydligen också skulle göra.
Tur att mamma finns.

Papper papper och papper. Jag har en massa papper som jag måste fixa. Usch, jag är verkligen antifix på pappersfronten. Det blir för mycket så jag vet inte var jag ska börja så jag börjar inte, det är lättast.
Men vem var det egentligen som sa att livet skulle vara lätt?
Har ni också hört det någonstans eller är det bara jag som har fått för mig det?
Skämt åsido.
Ibland drar "man" på saker alldeles för länge och sedan när man gjort det så upptäcker man att det var ju faktiskt inte så krångligt. Det krångligaste var väl kanske att oroa sig för hur krångligt det kanske skulle kunna vara.

Fred med er

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du har haft en bra dag :)

2008-07-07 @ 22:29:57
URL: http://wlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0