Burr...

Idag är det kallt. Kallt kallt. Det känns mer som höst än sommar. Tråkigt men sant. Men egentligen borde man ju vara som ett barn, det verkar som att de inte bryr sig så mycket om vädret.
Jaja, det gäller bara att hitta på något att syssla med idag. Jag är lite sugen på att baka kakor.

Annars så har jag sett en del intressanta filmer på Youtube som handlar om 11 september. Många amerikanska forskare har kommit fram till att det vore omöjligt att tornen kollapsade endast genom att ett flygplan kördes in i det.
Ja, det finns en massa intressanta filmer kring det, jag ska lägga upp sedan. Men jag tycker att vi människor borde ifrågasätta saker som händer lite mer, vi bara accepterar det media serverar till oss.
Men mycket intressant finns det, bland annat människor som visste om vad som skulle hända innan den elfte september, ägaren av tornen som signerat en försäkring värd flera miljoner sju veckor innan tornen krachade, brandmän som hörde explosioner i byggnaden just efter att flygplanen kört in...
Det finns en hel del fakta som göms för oss människor som man kanske borde börja reflektera över.
Jag kan ju säga att det är iaf inte första gången som amerikanska staten eller vilka det nu är som EGENTLIGEN styr där borta offrar oskyldiga människors liv för att uppnå vissa mål.

Man borde ju också reflektera varför det sänds saker som tex EM och VM och OS... nu handlar ju det en del om sport och visst kan det vara kul, men underhållningsprogram är ju till för att söva våra hjärnor, för att vi inte ska veta vad som egentligen händer i världen.
Vem är det som bestämmer över media? Det är ju människor som vill tjäna pengar, som vill att vi ska konsumera, de vill att vi ska vara egoistiska och de vill kontrollera oss.
Det här är inte bara mina åsikter, det är fakta.

Jag tycker det är ganska roligt när människor säger att muslimer inte har någon frihet - "Stackars människor, de kan inte dricka alkohol, bada nakna eller ligga med vem de vill..." typ, för det finns en del som säger så, lite överdrivet kanske :). Men vem är det som bestämmer idealen i samhället egentligen? Är det en frihet att konsumera? Är vi inte kontrollerade av media?
Vad mår vi bäst av?
Logiskt sett borde vi ju välja de saker som vi mår bästa av, men så enkelt är det kanske inte.

Jag tror inte att det finns något som kallas för total frihet, jag tror bara på friheten att välja.

Ja, det blev lite djupera än jag trott. Nu har Yusef vaknat i vagnen och jag skulle ju hinna göra en massa vettiga saker... hm...
Nej, hörrni, ha en bra dag.

Big brother is watching you... ;)

Kommentarer
Postat av: Meryem

Jag håller med dig syster=) Media styr alldeles för mycket. Vem ligger bakom idealet att ju naknare desto bättre, å nakenhet ger "frihet, respekt och värdighet"? när slutade man tänka själv när de gäller den saken. Bra blogg, Mashallah. Fortsätt så. kram/ en svensk syster.

2008-07-01 @ 18:46:52
Postat av: Maria

Välkommen hit :)

Asalam aleikoum

2008-07-01 @ 21:13:38
URL: http://maryam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0