God kväll

Äntligen en kväll då Naima somnat tidigt! Hurra! Fast nu är det Yusef som inte vill sova :) men jag får ju vara nöjd med en iaf! Jag har hunnit en del ändå, lagat mat och så gjorde jag en rödavinbärspaj, plockat undan (som jag tycker att vi gör mest heeela tiden), diskat och gosat. Tidigare idag så var vi på föräldraträff och så ser jag helt plötsligt hur stor alla barnen är - och inser att min lilla bäbis inte alls är så liten längre. Ojoj. Han fyller ju ett halvt år på midsommar! Fast jag vet inte om det alltid är så med andra barnet, men han känns ju ändå som min lilla bäbis när jag jämför med storasyster... för med henne så upplevde jag att när hon var ett halvt år så var hon ju liksom ett litet barn. Vet inte om jag bara har dåligt minne, men "man" har ju tendens att glömma ganska lätt! Det är ungefär som med mygg, jag tycks inte komma ihåg att det har varit mygg tidigare... men jag antar att jag har lite fel.

Annars har vi nog en ganska lyxig tillvaro tycker jag. Vi har cyklat en del idag också, såklart. Sedan så sköter vi om morfar lite när mormor jobbar, han har så väldans ont i ryggen och kan knappt röra sig. Idag så gjorde vi tunnbröd och potatis- och purjosoppa till honom.  Åsså har vi spelat lite boule och promenerat. Vi har också hämtat sallad i det lilla trädgårdslandet, till helgen ska jag börja använda spenaten som växt fram och rädisorna.... lycka :) plus att jag tänkte göra myntate ikväll... Mmm

Frankrike är ute ur EM. Hamed låtsas att han inte bryr sig :) Jag låtsas att jag inte bryr mig om matchen imorgon...

Jag bjussar på några bilder från midsommar två år sedan.

   

Alhamdulillah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0