Helg

Ännu en helg som gått. Inte för att jag känner någon större skillnad på dagarna, men ICA (i Stensele) är iaf inte öppet på söndagarna... det är väl kanske det enda som jag märker det på. Typ.
Fast i helgen har det varit de välkända Storumandagarna. Inte för att det gjort någon större skillnad för mig heller, men vi har ätit lite sockervadd och Naima testade åka karusell två gånger (blir lätt upprörd: max 1 minut per åk - 30kr!!!!). Hon blev så rädd för gubben som tog biljetterna så hon ville inte åka mer, tur var kanske det. Sedan är det ju alltid samma utbud på marknaden som alltid - sockar, godis och krimskrams. Och så klart en massa saker som lurar barn till att konsumera, jag blir lätt less på det. Naima såg att ALLA barnen hade ballonger och uppblåsbara hammare (?) och ville såklart ha det också... men jag är less på att konsumera. 
Och så ser man ju en del gammla "vänner" som blivit stora. Jag tycker ju att jag ser ut som jag alltid gjort, eh, nästan i alla fall... det är klart att jag ser lite annorlunda  i och med slöjan, men vissa känns det som en evighet sedan man såg... de ser så gamla ut... eller typ vuxna... fast vi kanske är halvvuxna... vi är iaf inte 16 som vi var när vi sågs sist, jag kan ju inte ha ändrats så mycket... eller?
Märkligt ändå.

Hamed har smitit iväg med min bror för att testa fiska med fluga, jag vill fortfarande äta aborre så jag hoppas att de fått napp.
Jag bjussar på några bilder.


Mina gosiga barn


Min gosiga kolonilott + min gosiga mamma som alltid hjalper till!

Upptäckte just att Yusef har en gjort en stor och fin present till mig på golvet. Hurra... inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0