Avbrott

Idag har vi varit och skrivit pa faderskapsbevis till Yusef. Det kanns lite konstigt pa nagot satt, vad tror de egentligen om mig? :) Fast jag vet ju att det inte ar sa, men anda.
Nar vi kom hem var det alldeles mork overallt - stromavbrott! Vi blev helt handikappade. Vad ska vi gora? Hur ska vi laga mat? Ingen dator!  Vi kommer att svalta ihjal! - Nej inte riktigt, fast man blir ganska handikappad anda. Man ar liksom van att om man trycker pa en knapp sa ska ljuset komma. Man blir nastan radd nar man tanker pa det, hur man tar allt for givet. Vi har verkligen latta liv, vattnet bara kommer nar man vrider pa kranen och plattan blir varm nar man slar pa den, latt som en platt.
Vi tande en massa ljus och la oss och mysade i sangen. Tre av fyra somnade. Varfor kan jag aldrig slappna av? Blir ratt sa less. Jag tankte bara pa att jag inte kunde fa ut tvatten ur tvattstugan och att jag skulle passa pa att gora en massa medans de andra sov. Fast vad det skulle vara visste jag inte riktigt. Ingen ugn for att baka. Ingen mat att laga. Ingen dator att skriva pa.
Jag gick ut och hamtade posten och nar jag kom in igen var det ljust. 
Sa nu sitter jag har... och ar avundsjuk pa de andra som sover... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0