Chokladbollshat

Tycker inte om chokladbollar just nu...
Nej inte alls.
Fy för chokladbollar.
På grund av dem har jag/vi kanske sovit ungefär 2 timmars sammanhängande sömn. Vi har nog sovit lite mer sedan, fast två timmar var nog det längsta lilla bäbisen sov. Nu kom den där natten jag har gått och väntat på så länga. Jag tänkte att det nog gick alldeles för bra för att vara sant. Yusef har sovit som en stock om nätterna och bara gnytt litegrann, och nu kom det. (Jag vågar inte säga till Hamed hur många chokladbollar jag EGENTLIGEN hade stoppat i mig, innan han erbjöd mig en till!).
Choklad.
Varför måste det just vara choklad?
VARFÖR?
Jaja, jag antar iaf att det är chokladen eftersom han aldrig har grinat så mycket, och jag (dumbom) aldrig stoppat i mig så mycket choklad. Typiskt. Och alla mattidningar har just kommit på att deras tema skall vara om CHOKLAD! Jag visste ju inte ens att jag tyckte om CHOKLAD så mycket.
Förrän nu.

Och såklart när jag då väl hade bestämt mig för att stiga upp och vaknat till så somnar han och sover som en stock. Jag orkar inte gråta så jag måste väl skratta antar jag.

Annars så har vi varit sjuka i några dagar. Inte mycket har hänt hos familjen. I natt så har vi sovit hos mina föräldrar för att kunna se på fredagsbönen från Mecka på parabolen. Fredagar är den dag då man saknar en riktig moske som allra mest.
Jag ska inte svammla för mycket. Hamed har fått en massa fisk, igår fick han elva stycken fina regnbågar. Ikväll åker vi eventuellt till stugan där resten av familjen redan är - fiske, grillning och lite skoter. Fast jag måste erkänna att skoter är inte det jag tycker mest om, är väldigt ANTIskoter - det luktar illa, förstör miljön, lever om så man får ont i huvudet och känns som ett allmänt slöseri. Men det verkar ju underhålla en hel del människor här i Lappland, det är väl trevligt för dem. Kanske. Fast kanske inte för naturen. Jag menar att visst finns det människor som verkligen behöver dem, men många inte. Nog om det.
Fast det blev ju en del svammel ändå. Hoppas ni har det gott.

Kommentarer
Postat av: jessica lundström

Det kan lika gärna vara havregrynen i chokladbollarna som är boven. Det är väääldigt gasbildande i bebismagar.
Choklad är livsnödvändigt, skyll först på allt annat än chokladen :).
Hare bra/Jess

2008-03-23 @ 14:38:39
Postat av: Maria

Jaha, jag visste inte om att det var gasbildande! Fast grejen ar den att jag ofta brukar ata samma mangd havregryn pa morgonen i grot, sa jag vet inte om jag riktigt vagar pa mig att forneka chokladens inverkan. Det har hant tidigare att jag atit choklad (en liten mangd) och han har reagerat, fast jag vet inte, sedan blir han ju storre och storre och mindre kanslig. Kan man ju hoppas iaf :)
Ha det gott du med!

2008-03-25 @ 03:21:00
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0