Terrorist - javisst... ?

Det finns sa manga saker att bli upprord over kanner jag. Just nu sa kanns det mycket som att media liksom har fatt fnatt och borjar hoppa pa muslimer, fast det ar ju inte speciellt nytt. Eller det kanske bara ar jag som kanner sa. Jag vet inte. Men det debatteras en massa i alla fall.

Terrorister terrorister och simtvang och muhammedkarikatyrer och hedersvald och terrorister och Gaza och Hamas och terrorister och hedersrelaterat vald och sjalvmordsattacker och sunni och shiamuslimer och krig och karikatyrer och bomber och terrorister.

Inte konstigt att manniskor associerar islam till nagot negativt nar det ar det enda som tv tar upp. Suck. Ja det ar markligt, men det handlar verkligen om VI OCH DEM. Det finns liksom inget utrymme for att diskutera varfor det ar som det ar, eller nagra nyanseringar, debatt finns det ibland men inte ofta.
Varfor anses inte Usa:s krig mot Irak, med Bush i spetsen, som Kristendomens fel? Nej, men folk vet ju battre, alla kristna ar ju inte som honom :), som tur ar. Nar Usama bin Laden gor nagot sa ar han saklart som alla muslimer, men sa ar det bara... ja det ar ju bra.

Nej nu ar det blojbyte som galler. 

Kommentarer
Postat av: Anna

JA visst blir man förbannad! Jag gick igång under Aktuellt så jag höll på att dö, den där politikern är inte riktigt som hon ska!! Puss på dej!!

2008-03-08 @ 11:11:30
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0