Fikadag

Det blir många fikadagar när man är mammaledig. Idag har jag haft några gamla elever som hälsat på och vi har fikat hela dagen. Jag och Naima bakade baguetter och blåbärspaj och vi åt så vi höll på att spricka. Sedan var vi på promenad och hälsade på mormor och morfar.
Ja, och så är det andra gången på väldigt kort tid som jag glömmer bort min tvätt i tvättstugan... och så är det upptaget, typiskt. Det är säkert samma person som jag frågade om nyckeln förra gången.

Och ibland så händer det att man hittar ett jobb som bara passar så perfekt till en person och man bara skulle vilja springa dit och gripa tag i arbetsgivaren och förklara hur bra det passar, skrika ut deras namn. Nu känner jag TVÅ stycken som skulle passa bra till två olika jobb. Bara sådär perfekt. Jag tror ju på ödet, så jag måste verkligen intala mig hela tiden att det blir som det blir. Acceptera. Hur det än blir.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Maria!

Var du på mammafikat i onsdags? Inte jag, jag hade mamma på besök. Nu på onsdag har jag badrumsfixargubbar hemma... undrar om de klarar sig själva? Var du på badet också eller? Eller? Oj, du kanske inte badar på badhus? (Inte vet jag). Men maila mig och kom och spana in min nya blogg! =)

Mvh
Linda från mammagruppen

2008-05-17 @ 18:10:31
URL: http://www.linda1979.blogg.se
Postat av: Maria

Hejsan Linda!
Jodå vi var hemma hos Matilda på fikat, väldigt trevligt. Synd att du inte kunde komma, du skulle tagit med dig mamsen :) och jag tror inte att vi klarar oss utan dig och Leia på onsdag!!!
Jag har inte varit med på badet och kommer förmodligen inte att vara det heller, dels för att jag opererat mig men också för att min man förbjuder mig.
Haha, nej skämt åsido, han bryr sig nog kanske inte så mycket. Men som muslim så badar inte kvinnor och män tillsammans och isåfall är man ju helklädd. (När vi var på Maldiverna badade både män och kvinnor med kläderna på, men det var där lokalbefolkningen bodde. Lite ovant att se men jag lovar att det finns fördelar: när du har blöta kläder så håller du dig kall längre i den tropiska värmen!). Men som sagt så tror jag att jag passar.
Fast jag vill gärna se din nya blogg! Jag ska maila!
Ha det gott

2008-05-18 @ 21:26:59
URL: http://maryam.blogg.se
Postat av: Linda

Hej!
Ja, jag tänkte nästan att det var nått sånt (ang.badet). Vet du, jag badade på badhus i Polen. Där bytte alla om kläder-naken-badkläder i samma omklädningsrum, både killar och tjejer alltså. Helt klart annorlunda...

När bestämdes det att fikat skulle vara hemma hos Matilda? Å, jag är så förvirrad. Nåja, jag kommer på onsdag. Är det Akkan som gäller? Eller har ni bestämt att det är hemma hos mig??? =)

2008-05-19 @ 09:02:18
URL: http://mammagruppen
Postat av: Linda

Opererat dig???

2008-05-19 @ 09:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0