Föräldrar

Alltså när man tänker på det så är ju föräldrar så oerhört viktiga. Det är roligt hur man inser det när man själv blir förälder. Jag tänker en del på hur jag skulle vilja att mina barn betedde sig mot mig när jag och de blir äldre, och då blir det genast lite viktigare ;) kanske. Fast jag tror ju ändå att det är lite så att det går igen. På två sätt: barnen beter sig mot sina föräldrar så som de har betett sig mot dem och de beter sig som sina föräldrar mot sina egna barn. Kanske. Och så finns det ju alltid undantag såklart. Men de är ju på något sätt barnens guide genom livet här på jorden, de ser ju ändå på något sätt alltid upp till sina föräldrar, De är ju liksom grunden för ens liv.

Här är en bra länk på vad man kan göra för att visa sina föräldrar sin kärlek!
(Imorgon ska vi hjälpa mormor och morfar att sätta potatis, kanske vi tjänar lite hasanats :)

I Koranen står det:
Gud har anbefallt människan att visa godhet mot sina föräldrar; hon bör tänka på att modern har burit barnet genom det ena svaghetstillståndet efter det andra, fött det och ammat det under två år. Tacka Mig och tacka dina föräldrar och minns att Jag är målet för er färd.
Koranen (31:14)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0