Hela tiden, hela dagen.

Idag har varit en slödag. Jag har känt mig så slö och tung, som när det ska åska ute ungefär. Det kan bero på att Yusef gnäller under nätterna en del, men det kan också vara att jag blir uträngd av tre andra i sängen och ligger på totalt 5 cm. I natt var det bråk om täcket också.
Mys.
Hela tiden. Hela dagen. Hela kvällen och hela natten. (Det är Naimas favorituttryck - Heeela tiden, allting är "Hela tiden"... det är bäst när det är "Mamma, om dig hela tiden å hela dagen"!)

Men jag har hunnit titta på fredagsbön från Mecka. Gjort pannkakor. Bön. Fikat på Aktiviteten. Läst några Totte och Emma på bibblan. Ätit glass. Försökt att spela tennis med Hamed, fast han gav upp rätt snabbt. Vattnat mammas blommor med Yusef i min coola bärsjal. Bön. Ätit spagetti med gröna linser. Gjort citronpaj med Naima. Sneglat på tvn. Bön. Käkat citronpajen som inte var lika god som den såg ut. Sneglat ännu mer på dumburken. Åsså sista bönen innan sängdax.

(Tvärsåg på en film jag redan har sett - In this world. En mycket deprimerande berättelse som handlar om två afghanska killar som flyr från sitt land. När jag ser den så inser jag vilken tur jag har... jag tänker på alla människor som flyr från sina länder och vilka medel de använder sig av, hur de blir utnyttjade och illa behandlade. Suck. Men det är väldigt bra gjort. Väldigt sevärd.)

Och äntligen så börjar snön på att försvinna. 
Jag ser ljuset.
Jag längtar att få så mitt trädgårdsland. Mmm. Att få äta solvarma jordgubbar, nyskördade potatisar och morötter. Mm.

Nu ska jag fortsätta att drömma.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Maria! Saknar dig på mammafikat! Har du läst Flyga Drake och Tusen strålande solar? Handlar om Afganistan men mest om relationer. Superbra böcker!
Kram

2008-05-03 @ 17:40:40
URL: http://mammagruppen
Postat av: Anna

Det
var inte nått mer spänannde än blingos nya system för ordrar =) Åhh vad sugen man blir då man läser om jordgubbar,potatisar och morötter. Jordgubbar har jag faktiskt ätit (svenska) riktigt goda =) Mamma o syrran är här så vi har frossat o god mat!! Men nu kallar verkligheten måste läsa igen allt jag försakat, missbruk, lagomt upplyftande, men intressant! Jag hoppas också att vi kan höras snart men jag är lika dålig på att ringa som du =) Men vi vet ju att vi har varandra i tankarna! Vill gärna se kort på kärlekarna, ska lägga ut på mina snart. Dom mös på balkongen på en madrass där det var 17 grader varmt i skuggan idag! I solen var det olidligt! Saknar dig min vän! Kram

2008-05-04 @ 14:58:36
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Anna

Om du vill ha något med lax så gå in på recept.nu och sök på laxsoppa! den är sååååå sjukt god!!
/anna

2008-05-04 @ 22:43:20
URL: http://norrlandsanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0