Hoummus

Äter vi nu varje morgon. Gott till tunnbröd.
Går bra att skippa sesampasta om man inte har det hemma. Vi brukar ibland bara köra kikärter, vitlök, salt och olivolja. Mmm. Och så är det enkelt att ta färdiga kikärtor, då är det bara att mixa.

image76

2.5 dl kikärtor
0.5 tsk salt
1 msk citronsaft
3 st vitlöksklyftor
4 msk sesampasta
2 krm spiskummin


1. Lägg kikärtorna i vatten i cirka 7 timmar.

2. Skölj sedan av dem och koka i nytt vatten tills de blir mjuka, cirka 1-1 1/2 timme.

3. Kör kikärtorna och övriga ingredienser i mixer till en jämn smet.



Kommentarer
Postat av: Naima

Jag älskar också hoummus men jag är så lat att jag köper färdigmixad på burk o blandar i övriga ingredienser.
Kul att läsa din blogg !
Frid syster !
Kram Naima

2008-05-21 @ 20:31:19
URL: http://naimabdomariam.blogg.se
Postat av: Anna

men jag är ju så trög, vet du vad som ligegr och väntar på micron== Jo naomas vrev =) men jag ska nu ta mig i kragen och posta det, tur inte Alva upptäckt vilken slarvig mamma hon har =) SAknar dig!! puss

2008-05-22 @ 16:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0