Hurra!

Igår fyllde min lilla gubbe år. Hela 35 stycken. Vi käkade cheesecake med blåbärssylt och Naima gjorde en fin teckning.
Vi var hos mina föräldrar hela helgen och "vaktade" huset eftersom de åkte bort. Härligt med massor av utrymme. Mest kanske för Naima vars ben inte kan vara stilla i en minut.

På torsdag bli Naima tre hela år. Häftigt. Då får vi göra en till tårta och snaska på ordentligt. Det är bra att man har något att skylla på. Jag är bara sååå sötsugen hela tiden. Inte bra. Jag måste nog snart ta tag i det... och så borde jag börja träna också. Någon gång i framtiden. Fast det känns ju kanske inte som den bästa årstiden att köpa ett träningskort. Och sedan så stannar vi nog inte här hösten (inchallah) så jag kan ju fortsätta att drömma.
Vi funderade på att åka till Marocko under Ramadan, men det blir nog troligen till familj nr.2 i Paris. Men det kan nog bli skönt det också. Oftast brukar man få en extra lång sommar. Och äta färska fikon... Mmm. Nu var det ganska länge sedan vi var där, jag och Naima. Ett år sedan. Tiden går fort. Då var Yusef en liten böna i min mage :).

Måste åka på bibblan och lämna igen lite böcker. Hamed har fotboll ikväll. Vi hade tänkt att försöka lägga ut båten i vattnet (nu har äntligen isen försvunnit! Fast inte helt). Det är bara lite snö kvar på vår kolonilott...det närmar sig.
Imorgon så ser jag framemot mammaträff!

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hejsan.

Jag har några frågor till dig om Islam, skulle gärna vilja skriva över mail. Hör gärna av dig till [email protected]

tack på förhand

2008-05-05 @ 21:27:53
Postat av: Maria

Hej Jessica!
Jag hoppas att jag kan svara på dina frågor och du är välkommen att skriva dem till mig på min mail: [email protected]
Ha det bra!

2008-05-06 @ 23:01:40
URL: http://maryam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0