Jag säger bara...

- WOW. Vilken sommarvärme! Härligt som bara den...

Ännu en fikadag. Har varit hos Kristina och riktigt GOfikat. Mm. Hon kokade hallonkräm och det var så gott. Det slog mig bara hur komplicerat vi människor gör det. Oftast. Handlar halvfabrikat när allt är så enkelt att göra själv. För det mesta. Samma sak med bröd, men det har jag ju skrivit om tidigare. Just med bröd så är det ju så bra för det finns mycket olika mjölsorter som är ekologiska... inte så många färdiga bröd som är ekologiska (än så länge, eller är det kanske bara i lappland?)

Kan man bli annat än grillsugen när det är så härligt ute?
Imorgon ska jag överraska Hamed med lite grillat, han gillar det. (Det är vår 4års dag som gifta! :) och kanske lite chokladmousse... Mmm.

Naima börjar bli lite trött, hon har lekt ute hela dagen lång i värmen. Jag förstår henne. Ibland.
Ibland inte.
Helst inte när hon inte vill göra som jag vill.
Det är inte lätt alla dagar. Vissa dagar går det lätt som en plätt andra dagar så funkar det inte riktigt, hon eller jag vaknar på fel sida och vi bråkar om det mesta - Kläderna, tandbortsningen, maten... you name it! Man jag tycker att jag märker hur påverkad hon blir av mitt humör och hur mycket tid jag ägnar åt henne. Hur klarar fembarnsföräldrar att ägna tid åt alla, jag kan inte förstå det? Jag tycker det är svårt med två. Fast som jag skrev, vissa dagar så går allt som smort, andra är rostigare...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag undrar också hur de som har fler än 2 barn pallar =) 2 barn 2 föräldrar men sen då? =) Men visst är det så att vissa dagar funkar det nästan smärtfritt, men oj oj de dagar då allt går i motvind! Nej nu ska jag på skolan och plugga, hade en dröm om att jag vaknade en morgon och insåg att det var tenta dag och jag hade glömt att läsa nått *skrattar*, vilken ångest jag hade!! Love you mí amiga!

2008-05-30 @ 08:27:29
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0