Kära vänner...

Godafton,
Här i stugan är det lugna puckar. Vi är lite snoriga och hostiga, men annars är det helt okej. Jag är lite allmän less på hur folk pratar bakom ryggen och skulle föredra att folk var lite mer rätt fram... ibland kanske, måttligt. Man behöver ju kanske inte överdriva, men på ett litet ställe sprider sig saker som en löpeld.  I Islam är det förbjudet att prata bakom ryggen på människor och jag förstår varför... det leder inte till något bra. Det betyder ju inte att alla muslimer håller sig ifrån det, tyvärr, och jag är inte perfekt på något sätt. Men men.

Naima fick en tid hos tandläkaren och blev överlycklig. Det gick ungefär lika bra som springtävlingen. Hon vägrade att gapa. Fast efter en halvtimmes tjatande så öppnade hon munnen ett tag, så vi var inte tvungen att ta en ny tid. Pust. Jag mutade med glass. Jag klagar alltid på Hamed när han mutar fast nu hamnade jag själv i mutningsträsket. Vad tycker ni, får man göra det? Det är ju nästan alltid så mycket lättare att klaga på den andre föräldern och när man själv hamnar i samma situation så skyller man bort det med att "ja, men... nånting". Typiskt.

Nej, jag ska ge er tunnbrödsreceptet senare! Lovar. Ska gå hem nu från päronen och kojsa barnen, sedan kommer det nog...
Ha det gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0