mat, fika

Mammaledig = fika.

Idag har vi träffats i mammagruppen och fikat, trevlig!
Solen sken ute och jag fick lite dåligt samvete att jag inte tog vara på strålarna och samlade på mig lite vitamin D... men, det kommer väl mera, hoppas jag.
På tal om vitaminer och sånt, känns som att jag behöver det en massa nu. Yusef äter och äter och Naima springer och hoppar.

När Naima var bäbis så gick jag ner en massa i vikt för hon åt liksom upp mig, nu tror jag att det är samma sak som håller på att hända med Yusef. Det är väl rätt schysst att tappa lite av de extra (typ 20 stycken!!!) kilona som jag drog på mig, men grejen är att jag tror att det ligger en massa energi i de där kilona. Trött och sliten känner jag mig, uppäten! Fast när det är för ens barn så gör det väl inget. Det gäller väl att äta rätt antar jag.
Proteiner!!!! (Linser, bönor och ägg!) och järn! (längtar efter färska solvarma jordgubbar)
Jag vet inte om det är en sådan här dum kvinnlig grej som jag får skylla mig själv för att jag gör, men jag ser alltid till att Hamed och Naima äter bra, sedan känns det inte lika viktigt för mig.
"Äsch, vadå, jag klarar mig alltid!"...

Jag hörde att på Konsum i Storuman hade det funnits halalmärkt kött! Jag frågade idag och de sa att de ev skulle kunna ta hem mer. Hamed lär ju hoppa i taket av glädje. Fast han har varit rätt så strong ändå, han tycker att det är coolt att vara vegetarian. Fast vi är väl mer semivegetarianer = vi äter fisk.
Tror nog att jag varit vegetarian rätt länge nu, typ 6 år. Under ett tag var jag vegan, det var faktiskt rätt kul. Jag tror att under den tiden så gick jag upp en massa i vikt för jag lagade så mycket mat och var tvungen att testa massa olika recept. När jag blev gravid med Naima så blev jag ganska nojjig och ville inte dricka sojamjölk (vilket är rätt viktigt och bra för kroppen) så då började jag proppa i mig allt möjligt. Kom ihåg ur sugen jag var på skagenröra (sån här färdig för att ha på mackan)...

Imorgon ska jag på klädparty hos Linda, det ska bli najs! Me and I.

Nu är snart bollibompa slut. Back to reality.


Kommentarer
Postat av: Linda

Nej nej nej Maria, du ska på party hos mig nästa torsdag! Snälla säg att det går bra!

2008-05-28 @ 19:05:19
Postat av: Maria

Såklart det går bra! Hoppas bara att du inte hann påbörja dina muffins :)

2008-05-29 @ 00:45:47
URL: http://maryam.blogg.se
Postat av: Linda å Leia

Ha ha, nä... och jag har sånt flyt att grannen Anna ska baka nästa torsdag! Vi leker att vi är "värdinnor" båda två... hon bakar och jag kokar kaffe... supernice om du frågar mig. ;) Jättebra att du kan komma! =)

2008-05-29 @ 08:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0