Min favvo

Som muslim så citerar man ofta Koranen, åtminstone 5 gånger varje dag vid bönerna.
Koranen är vår heliga bok och idag finns det miljontals människor som kan den utantill! (Jag tror det är ett mål för de flesta muslimer). Jag har perioder då jag läser mycket ur den och jag har också en bok där man läser med latinska bokstäver uttalet på arabiska, plus översättningen, vilket är till stor hjälp.
De flesta är överens om att det endast finns en riktigt Koran och det är den på arabiska. Därför tycker jag att Muhammed Knut Berströms översättning är den bästa - "Koranens budskap" heter den. (Här kan man få den gratis!)


Sedan jag blev muslim så har jag slutat att lyssna på musik. Jag känner att jag inte får ut något av det. Jag har aldrig varit någon speciellt musikintresserad person tidigare heller, fast visst kunde jag lyssna på en del rap.
Jag älskar att lyssna på Koranen och min absoluta favorit recitatör är Sheik Mishary Al Afasy. Just nu iaf. Hans röst, machallah, är så vacker. Han citerar så mjukt och lugnt.
Ni som är intresserade måste verkligen lyssna:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0